/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ipad Air - varm?
Fra : ingelein
Vist : 384 gange
50 point
Dato : 21-10-15 19:47

Hej
Det undrer mig lidt, at der slet ingen "ventilation" er på en Ipad - heller ikke på min Ipad Air.
Ved googling kan man dog læse om eksploderede Ipads.
Jeg kom i tanker om det, fordi jeg downloader lydbøger til den via Ereolen. Det er jo ligesom lidt besværligt at have Ipaden med i sengen, så nogle gange har jeg lagt den under hovedpuden ----- og er kommet i tanker om at det vist kunne blive en varm affære.
Det kan ikke mærkes på Ipaden at den overhovedet bliver varm. Men farligt er det vel?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-15 15:45

Har ikke prøvet at lægge den under hovedpuden, lægger den ALTID på natbordet efter brug. Jeg oplever ikke, at min Ipad Air2 bliver særlig varm, det synes jeg derimod min "gamle" Ipad 3 blev - især når den sad i opladeren.

Clou

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-10-15 16:23

Det er jo fordi jeg lytter til lydbogen og ledningerne til hørebøfferne eller in the ear dimserne ikke er så lange at jeg kan lægge Ipaden på natbordet. Jeg burde sy en pose til at hænge på sengekanten. Det er rigtig træls at bibliotekets lydbøger ikke længere kan downloades til mp3 afspillere.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-10-15 22:59

Tak for svaret clou. Har fundet en løsning

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-10-15 13:31

Velbekomme - men må jeg så ikke få at vide, hvad løsningen gik ud på?

Jeg underviser i både IT og Ipad/Iphone og vil derfor gerne have brugbare input!

Clou

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-11-15 09:10

Hej clou
Jeg fandt dette i iPad air 2 vejledningen (i iBooks)

Citat
“skader. Brug almindelig sund fornuft til at undgå situationer, hvor din hud er i kontakt med en enhed eller dens strømforsyning, når den er i drift eller sluttet til en strømkilde i længere tid. Du skal f.eks. ikke sove oven på en enhed eller strømforsyning eller anbringe den under et tæppe, en pude eller din krop, når den er tændt eller sluttet til en strømkilde. Det er vigtigt at bruge iPad og dens strømforsyning og oplade iPad i et lokale med god ventilation. Vær især omhyggelig, hvis du har en sygdom, der betyder, at du ikke kan registrere varme på din krop.”

Uddrag fra: Apple Inc. “Brugerhåndbog til iPad iOS 8.4.” Apple Inc., 2015. iBooks.
Dette materiale kan være beskyttet af ophavsret.

Se denne bog i iBooks Store: https://itun.es/dk/MQVy3.l

Ingelein