/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
(Stiv stang)
Fra : mig-selv
Vist : 340 gange
50 point
Dato : 11-09-15 22:33

https://www.youtube.com/watch?v=GJ6mU-kdjis
Hvorfor Fan og alt andet - bøjer mine ´stål-stænger´ sig som et søm det får en på ? skævt slag på hovedet..
Det der fulgte med top nøgle sættet, kan jeg dreje rundt om sig selv.

Forvent ikke at point for rette svar, mere for en god joke - om samme.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 12-09-15 07:41

Hvis den bøjer ved, at lægge den halve kropsvægt, på stangen........er det på tide, med en slankekur.

Ps. Man bruger ikke skrællenøglen til, at løsne møtrikker der sidder fast.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-09-15 10:09

Citat
Ps. Man bruger ikke skrællenøglen til, at løsne møtrikker der sidder fast.

"Skrællenøglen" kan kun bruges til kartofler

Men rigtig nok, mange bruger kun skraldenøglen og påstår at det er noget lort når den går i stykker, den kan dog bruges som "gefuhlen" når der skal bruges et bestemt moment ved tilspænding

De utålmodige bruger aldrig den nøgle uden skralde som ligger i de fleste sæt, ligesom de bander når en billig skruemaskine kun kan klare få store træskruer uden forboring i træet...........og så skal de vente mindst 2 timer på en opladning.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-09-15 10:12

Remove spindel nut

Remove spindel NOT !

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-15 09:09

Citat
Remove spindel nut

Remove spindel NOT !

Nu er det så ikke lige mig der er igang på klippet, men den stålstang jeg har som går gennem ´adapteren´ på mit skraldesæt - ligner efter hånden en piberenser der har været brugt flere gange

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-15 09:52

Citat
igner efter hånden en piberenser der har været brugt flere gange

Pas på knoerne, ligesom med en slatten svensknøgle der preller af på en møtrik som om den var helt rund.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-15 10:02

Første gang jeg skulle løsne en spændt hjul bolt, troede jeg den knækkede, men den bøjede sig bare - men så kan man vel lære at købe værktøj i den dyre ende.
Det var købt til lidt knallert roderi og der virkede det fint.
Men nu er det også første gang jeg prøver at løsen disse hjulbolte - de sidder sgu godt fast, og min lille h nyborg kompressor kan heller ikke klare opgaven.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-15 10:03

Citat
Pas på knoerne,

Ja, lige før man skal have boksehandskerne frem

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 19-09-15 22:34

Prøvede lige en gammel skraldenøgle og håndtaget bukkede sig = virkelig kvalitet man får for hele 200.-

Jeg så på tuben, om en der havde samme problem, bare med en led-nøgle og et forlængerhåndtag (udstødning på et par meter) og den holdt - bilen gav sig - da den var bremset/stoppet med bremser og gearkasse, men bolten løsnede sig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-09-15 22:36

NB, vægten fejler skam ikke noget.

Skal snart på fedmekur, da jeg er begyndt at kunne se min livrem igen...efter 35 år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-15 22:40

Med en luftskrælle skal momentet løsnes så det bliver vibrationerne som løsner og ikke den statiske kraft.