/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Køb af elektronik
Fra : Pytten1510
Vist : 806 gange
100 point
Dato : 31-08-15 11:23

Hej
Jeg har fundet et logitech g930 headset på amazon.de men de skriver at de ikke kan sende til Danmark. ? Hvorfor ikke ? Nogen, der ved noget om det ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-15 13:42

Er du sikker på at der står at de ikke kan, der står sikkert at posten ikke er specificeret til DK.
Handler ikke selv på Amazon, men en del på Ebay og der kan til tider stå det samme.
Grunden kan være at de ikke ´orker´ at skrive hvilke lande de vil eller ikke vil sende til.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-15 13:44

Og der jeg ville hen? var at du skal kontakte dem for en pris på forsendelsen.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 31-08-15 13:51

Ja ok. Så er det ikke sikkert det kan betale sig. Der står nemlig fragtfrit og headsettet koster 119 euro.
Jeg må lige studere nærmere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-15 14:09

Citat
Der står nemlig fragtfrit og headsettet koster 119 euro.

Nu skriver du ikke hvor de sender fra? men er det fra EU så lyder det mærkeligt, hvis de ikke ´vil´ sende til DK, andre steder i verden kan det måske skyldes Told regler eller andet, der gør at pakken muligvis aldrig når frem til modtager, eller pakkerne returneres.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 31-08-15 14:41

Jeg går ud fra at de sender fra Tyskland når det er Amazon.de ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-08-15 15:02

Der er told på vare som sendes indenfor EU til Danmark (hvis butikken har en omsætning på x kr til Danmark om året skal der betales told/skat ellers ville de danske butikker ikke konkurrerer da de skal betale moms 25%)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-08-15 15:17

Der betales normalt ikke Told når der handles i EU lande.
Har selv købt enkelte varer der kostede omkring 12-1500 + forsendelse uden problemer - dog åbner de næsten alle pakker fra Polen, hvorfor ved jeg ikke.

Jeg har også købt varer fra UK og Irland, hvor jeg selv skulle spørge efter prisen på post, da den ikke var angivet - og den var i de fleste tilfælde billigere end dem der havde skrevet hvad posten var

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-15 15:20

Citat
Jeg går ud fra at de sender fra Tyskland når det er Amazon.de

Det kan man ikke altid regne med - så skal du nok ´nærlæse´ hvor sælger bor henne.
På Ebay er der også mange Tyske sælgere, men nærlæser man, så sender de fra Kina/Østen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-09-15 18:24

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg har selv købt noget lignende hos Media Markt, i
City i Flensborg, måske skulle du overveje at købe det direkte der?

Der kan du sikkert også købe et par andre ting billigt, der kan betale rejsen??

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 01-09-15 19:37

Tak for svaret mig-selv. Det endte med at jeg bestilte det på en dansk side....det er lidt mere trygt.