/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
For sent til fly billet
Fra : svendgiversen
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 28-08-15 21:15

Min kone var i Stokholm, og havde næsten en time i Kastrup,
til flyet, som jeg havde booket og betalt for.

Men det svenske tog var så meget forsinket, at hun ikke kunne nå flyet,
og i stedet måtte hun tage et sent tog her til Gråsten.

Selv om kun betalte godt 200 kr. for togbilletten hjem, på udturen betalte jeg det dobbelte,
kostede den ubrugte flybillet over 600 kr.

Er det muligt at få den, eller dele deraf, refunderet?

Og af hvem, flyet til Sønderborg: Alsion ekspressen??
eller Svenske Jernvegen, som var forsinket???

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-15 23:57

Flyet til sønderborg har ikke lavet en fejl..........og er derfor ikke ansvarlig for din kones udeblivelse. = ingen erstatning.

Svenske Jernvegen har nok ikke lovet, at være forbindelse til Sønderborg flyet. Og vil nok ikke gøres ansvarlig, for sen ankomst. = ingen erstatning

Jeg ved ikke hvem Alison ekspressen er.

Havde du i stedet booket en samlet rejse, kunne der måske nok blive tale om erstatning / anden tranport

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-15 08:42

svendgiversen,
hvis "Alsion ekspressen" er = med http://alsieexpress.dk/ så er de jo uden skyld i at en passagerer ikke når flyet.

Så du har kun " Svenske Jernvegen" at klage til (hvis det hedder sådan) tvivler.

Hvor meget var toget forsinket og kørte det til Københavns Lufthavn ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-08-15 09:07

40 minutter eller ca. det samme som min kone have af tid i Kastrup.
Alt for lidt tid at løbe på...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-08-15 09:10

Tak for svaret Eyvind.

Enig og jeg har opgivet at få billetten refunderet,
men det har min kone ikke, endnu...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-15 11:14

Damer giver ikke så let op

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-09-15 08:58

I kan måske få billeten fra toget refunderet (Det tog der var 40 min forsinket.). Det tror jeg er det eneste der kan blive tale om at få pengene tilbage for.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-09-15 11:13

En sidste mulighed, min kone har en rejseforsikring, og vi har nu indsendt skema,
med oplysning om billetkøb, forsinkelsen, og ønske om godtgørelse, i alt 625 kr.