/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Flytte sider i PDF-fil
Fra : fa.dk
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 24-08-15 22:11

Jeg laver hver måned et lille hæfte i Publisher - et A5-hæfte/liggende A4- med 2 sider på hvert ark.
Når jeg laver det, fremtræder siderne i den rigtige rækkefølge: 1-2,3-4,5..... -28.

Når det udprintes, er rækkefølgen:
28,1 - 2,27 - 26,3 osv.
Og når bladet kopieres kommer siderne i den rigtige rækkefølge: 1,2,3,4...

Vi har en hjemmeside, og der vil jeg gerne lægge bladet ud.
Jeg gemmer og lægger det ud i en PDF-fil, for at alle skulle kunne åbne det.
og der er siderne: 28,1 - 2,27 osv.
og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at bytte om på siderne, så de fremtræder i den rigtige rækkefølge: 1,2 -3,4 osv.
Håber, jeg har forklaret mig forståeligt.
Er de nogen, der kan hjælpe? Håber, det er det rigtige sted, jeg spørger?
Mvh. Frank

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-08-15 22:19

Du skal bruge funktionen "Hæfte" i opsætningen.

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 24-08-15 22:29

Det gør jeg.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-15 23:25

Der er forskel på opsætningen i din PDF printer og din almindelige printer, så det er i PDF printeren, du skal lave denne opsætning, der hjælper ikke, hvis det "kun" er i din almindelige printer den er.

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 25-08-15 08:03

Til Bille: Publisher kan jeg uproblematisk udskrive i andre side-rækkefølger; men jeg kan jo ikke gemme denne valgte udskrivningsrækkefølge, så jeg kunne gå videre og "gem som" i PDF - eller kan jeg?
I PDF kan jeg kun delvis vælge en anden udskrivningsrækkefølge, da der kommer en anden overordnet siderækkefølge, der dækker 2 af mine sider; fremgår af sideminiaturebillederne; side 1 dækker to af mine sider: 28,1.
I det hele taget skal jeg ikke printe, men gøre det muligt at fremvise i PDF i den rigtige rækkefølge: 1,2,3
For et par måneder siden fandt jeg ud af i PDF at ombytte mine nummererede sider, men jeg har glemt, hvad jeg gjorde - [U]og jeg kunne ikke finde ud af en systematik til hurtigt at få byttet, så de fremtrådte i den helt rigtige rækkefølge.
Det foregik ude til højre ved værktøjer, certifikater....synes, det var noget med certifikater, men det kan ikke være rigtigt...jeg har rodet og læst...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-15 10:26

Hvorfor vil du lave det med 2 sider, har før ´læst´ sådanne filer og syntes de er møj irriterende

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 25-08-15 12:52

Til mig-selv: jeg laver det i Publisher som hæfte - og der er 2 sider pr. ark;
og det er hovedfunktionen. At jeg yderligere ville lægge det på hjemmesiden, så alle kan læse det, skal gøres lettest muligt. Og når jeg gemmer det i PDF bliver der naturligvis også 2 sider pr. ark.
Kan jeg som PDF lave det som énsiders i rækkefølge 1,2,3 ville det være fint...det har jeg også forsøgt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-15 15:10

Ved ikke hvordan dine filer er ´opbygget´, men du kan lave det samme med PDF-XChange Viewer:
http://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/

Hvis det skal på en hjemmeside, så kunne du overveje en af mange ´flipbogs´ fremviserer.

Godkendelse af svar
Fra : fa.dk

Dato : 26-08-15 22:08

Tak for svaret Bille1948 - jeg har fået lidt inspiration til at gå videre.
Vh. Frank

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-15 22:42

Tak for point