/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Antivirus i Windows 10
Fra : nyfigen
Vist : 1167 gange
200 point
Dato : 13-08-15 23:15

Jeg har lige opgraderet gratis fra Windows 7 til Windows 10 på familiens 3 pc'er. Det fungerer meget fint.
På Windows 7 havde jeg installeret AVG Antivirus FREE, men det er tilsyneladende forsvundet i forbindelse med opgraderingen.
Har jeg brug for et antivirusprogram på Windows 10, og i bekræftende fald vil jeg gerne have en anbefaling af et antivirusprogram til Windows 10.

Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-08-15 23:36

Jeg bruger avg i windows 10 og den var installeret i min win 7.
Så henter du bare avg igen,,,, du kan også bruge avast.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-15 23:48
Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 14-08-15 00:04

Computer for alle anbefaler Panda Free Antivirus da det skulle være bedre end AVG

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-08-15 00:10

Alle har en mening om hvad der er bedst -

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 14-08-15 00:53

Jeg har ingen mening, men jeg læser et blad der er for os der ikke har særligt meget viden op PCer og de anbefaler et antivirusprogram som jeg bare gav videre.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 14-08-15 01:24

Du kan forsætte med AVG som du kender og hente en ny frisk udgave til Windows 10;
http://free.avg.com/us-en/homepage
Eller du kan skifte hvis du har lyst, jeg bruger Bitdefender i gratis udgaven, den får topkarakterer i næsten alle tests og er vistnok den nemmeste af alle antivirus programmer, installer den og registrer med din e-mail adresse så kan du glemme alt om antivirus den kører i baggrunden og du mærker ikke at den bruger af computerens kræfter, den er nemlig designet til at køre scanne når du holder pause, engang imellem opgraderer den selv til en nyere udgave og du bliver bedt om at genstarte før opgraderingen virker, eneste ulempen er at ikke kan får på dansk;
http://www.bitdefender.com/solutions/free.html
Windows har et sikkerhedsprogram som hedder Defender, den har indtil nu ikke være meget bevendt, den dumper i alle antivirus test så du bør selv installere et godt antivirusprogram.
Men antivirus gør det ikke alene, scan med for eksempel Malwarebytes Antimalware en gang imellem for at slette det som smutter forbi antivirusprogrammet, den gratis finder og sletter lige så godt som betalings udgaven;
https://www.malwarebytes.org/antimalware/ den er på dansk

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 14-08-15 09:15

Tak for svaret o.v.n..