/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Jeg skal have Nyt Bundkort!!!
Fra : Rustica.dk
Vist : 362 gange
35 point
Dato : 20-06-03 19:12

Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge for et mærke !
Mine krav er at Det skal kunne køre 800Mhz<br>
min. 3.0 CPU.<br>
Gigalan<br>
P4<br>

Og så skal kortet være af en rigtig god kvalitet!<br>
Og så må det ikke koste over 2000 Kr

Håber at der er nogen der vil Hjælpe mig

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 20-06-03 19:25

msi kt3 ultra2 med mulighed for cpu op til amdXP3000+
pris 550,- kr hos Bj trading

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-06-03 19:35

HEj !!
Nej det skal have meget mere Power ikke være billigt, jeg har sådan et bundkort i min maskine Nr 2 og det er cool nok, men jeg skal have mere Lir og lækkerirer

R

Kommentar
Fra : cad

Dato : 20-06-03 20:09

her er en god en :
ca. 1600,-kr.
AOpen AX4C MAX Retail
CPU: Intel Pentium4 2.4GHz~4.0GHz
Socket: Socket 478
Chip: Intel 875P
FSB: 533/800MHz
Slots: 5 PCI / 1 AGPx8 / Gigabit LAN / FireWire
IDE: 4-Ultra DMA/133 / Serial150 ATA
SCSI: None
Ram: 4 x 184-pins DDR PC3200
Cache: On Chip
Producent varekode: 91.8AU10.201

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-06-03 20:38

Hej cad!
Hvad er grunden til at du syntes at det er så godt i forhold til andre ???

R

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-06-03 00:29

Hejsa Rusitca.dk ... Det er jo temmelig væsentlig at vide om du vil køre med socket A eller 478 eller noget andet? Det første bundkort som TEXXXAZZ foreslog var et socket A, mens cad's var et socket 478... Det afhænger af om du vil køre med AMD processor eller Pentium...

Men her er mit foretrukkende til en p4-processor:
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.jsp?pPRODUCT_TYPE=MotherBoard&pMODEL_NAME=IC7-G
kan købes hos www.shg.dk til omkring 1750 kr.

til en AMD ville jeg vælge:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264797975

Håber det kunne bruges

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 21-06-03 00:36

Hej Ostemanden!
Som jeg skrev først og også siden, så søger jeg en P4
Men lad nu det ligge !

Hvad er grunden til at du syntes at Abit er det bedste bud ?
I forholdt til andre (MSI/ASUS......)
Jeg vil jo gerne have noget optimalt!

TAK
R

Kommentar
Fra : 0raxter

Dato : 21-06-03 16:14

Det vildeste du kan købe er et Soyo Dragon KT400.... Det sparker så meget røv at du for et anfald !!

http://optidk.optiuse.se/_/product/default.asp?lProductId=594

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-06-03 16:50

Okay rustica, jeg skal nok kigge mig bedre for for fremtiden

Men grunden til at jeg vælger Abit er at jeg altid selv har haft Abit og kun hørt gode omtalelser om det... Men jeg tror det er generelt det samme... Det er lidt ligesom "Hvad er bedst, Levis, Wrangler, Jack And Jones" etc... Det vigtigste er systemet... Altså hvad fx. fsb'en ligger på etc... Men et kort som jeg dog har hørt dårligere rygter om er ECS... Men som sagt er det rygter, så lad det blive ved det...

Men som sagt, så tror jeg at det er lidt ligemeget hvilket mærke du vælger... Men jeg er ganske godt tilfreds med mit Abit kort... Så mon ikke også du kunne blive tilfreds, hvis det opfylder dine krav ???

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 21-06-03 16:54

0raxter
Det du linker til at er et bundkort med socket A, ergo til AMD Athlon XP processor... Rustica søgte et til en Pentium (socket 478)... Bare lige til din orintering... Men ellers genialt bundkort, hvis man havde en AMD processor... kunne faktisk godt finde på at købe det, da jeg har en Athlon XP liggende i overskud... hmmmm... Det skal overvejes

Kommentar
Fra : 0raxter

Dato : 22-06-03 08:34

hehe...... Glemte lille mig værfald vidst... Men alligevel kig på det bundkort og nyd alle de features der er med... Plus at det sparker VILDT røv... ! Har intet imod P4, men har bare haft så mange gode oplevelser med dette bundkort...! Så lige nu ville jeg klart anbefale dette bundkort og en sød XP Processer.... Jeg køre med en XP Barton 3000+... Du for vild ydelse... Hvis du har et godt grafikkort så skal du nok komme til at se en forskel.. Køre med Radeon 9700 Pro og forhelvede en ydelse.... Kortet vil meget gerne op på de 19500 i 3D Benchmark 2001 SE... Noget man er NØD til at opleve :D.. Værfald tjek hvad der er på markedet af XP udstyr, da det køre vildt godt... har selv haft en P4 og den kunne slet ikke følge med.... Det var en P4 2,533 Ghz 533 FSB... Men Håber du overvejer Xp ;)

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 35 point
Dato : 09-07-03 14:47

Har du truffet dit valg, rustica?

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-07-03 14:52

Tak for svaret ostemanden.