/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook - TDC
Fra : ingelein
Vist : 499 gange
50 point
Dato : 02-08-15 12:56

Hej
Kan man i Outlook permanent fjerne mails, sådan at de også forsvinder fra serveren? Gider ikke rydde op i mails hele tiden.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 60 point
Dato : 02-08-15 13:03

Funktioner --> Indstillinger --> Andet--> Flueben i "Tøm mappen slettet post, når der afsluttes"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-15 15:19

Postprogrammer henter mails på serveren, du kan sætte markering ved Gem en kopi på serveren, og det er den markering du skal fjerne så forsvinder mails på serveren når du har hentet dem, det gælder for POP3, jeg ved ikke om du har en POP3 eller IMAP opsætning

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-08-15 22:02

Hej hvaderikkeibrug - jeg tømmer slettet post hver dag - derfor er de ikke slettet fra serveren!
@o.v.n - Det er jo ikke alle mails jeg vil slette på serveren - bare dem, som f. eks. "kandu" og andre som det ikke er livsnødvendigt at gemme. (nyhedsbreve og andet gøgl, som jeg ikke helt vil unsubscribe). Ja, jeg har en POP3 opsætning - i hvert tilfælde på den "daglige"postkasse.
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-15 01:49

Jeg bruger ikke Outlook men jeg tror at alle postprogrammer har næsten samme muligheder, jeg kan genkende meget fra Outlook Express i Thunderbird som jeg bruger
Under Konto indstillinger har jeg under Server indstillinger vælge at gemme en kopi på serveren, nedenunder kan der være markering ved at gemme: I højst 14 dage og Indtil jeg sletter dem
Jeg har markering i Indtil jeg sletter dem og så forsvinder mails fra serveren når jeg tømmer papirkurven, alle andre mails bliver liggende på serveren
Mon ikke du kan finde noget lignende i Outlook

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-09-15 23:32

Tak for svaret hvaderikkeibrug.