/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Download tider - TDC udbyder
Fra : ingelein
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 22-07-15 22:59

Hej
Jeg har de seneste dage undret mig over meget langsomme download af lydbøger. Under download af MP3 lydfiler skifter meddelelsen om resttid helt mærkeligt: 2 dage, 14 timer 28 minutter, 1 dag, 5 timer osv.
Jeg har tjekket min hastighed hos TDC med det værktøj de stiller til rådighed. Download hastigheden blev målt til 4,90 MB og Upload til hhv 0,51 MB og 0,16 MB.
Jeg betaler for en 10 MB Download og 5 Mb upload.
Jeg har spurgt hos lydbogsleverandøren på nettet, om deres server er i udu. Det benægter de. Men jeg forstår det ikke, for downloads til min Ipad fra eReolen foregår i det tempo jeg er vant til.
Jeg har tømt cache osv.
Nogen gode ideer om hvad jeg kan gøre, for at det ikke varer en krig at downloade f. eks. 400 MB?
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-07-15 23:28

Citat
Ipad

Dette kunne være forklaringen.
Den kører trådløst, ved du hvilken kanal dit trådløse benytter.
Jeg har oplevet nogle gange at Ipad tror den er amerikansk og derfor kun kan benytte kanal 1-11.

Var det også fra Ipad du testede båndbredde?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-07-15 23:32

Citat
2 dage, 14 timer 28 minutter, 1 dag, 5 timer osv.

Glemte lige denne: det er meget normalt hvis den kører meget langsomt, så skal der jo ikke ret meget ændring til for at flytte resttiden et døgn.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-07-15 23:43

1. Hvis du måler så skal det være en stationær pc koblet direkte med kabel
2. Så står der op til 10mbit
3. Hvor meget plads har du tilbage på din harddisk
4. Alt efter hvor serveren står i verden og hvor mange tundler den skal igennem
5. Et altenertiv ville være at prøve at hentet nået indhold fra en anden server og se download tider her

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-07-15 11:26

Tak for alle svar.
Serveren står i DK
jeg downloader og måler fra min stationære pc
Der er 267 Gb på hd
Jeg har slukket min Ipad da jeg 2. Gang testede hastigheden
Kan det have noget at gøre med at Flickr, selvom programmet ikke er synligt, oploader billeder i baggrunden?
Mener at det langsomme download er kommet samtidig med Flickr? Lyder lidt tumpet!
Ingeborg

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-15 13:00

Citat
Kan det have noget at gøre med at Flickr, selvom programmet ikke er synligt, oploader billeder i baggrunden?

sammenholdt med:
Citat
Download hastigheden blev målt til 4,90 MB og Upload til hhv 0,51 MB og 0,16 MB.

Så har du jo nok forklaringen.
Din upload er meget lille og hvis du makser den ud går det ud over din download.

Når du downloader noget sker det via små pakker med data, for hver pakke du modtager skal der sendes et svar tilbage om at pakken er modtaget. Dette kan blive et problem når du samtidig har gang i en større upload da der så ikke er plads til at afsende kontrolpakkerne fra din download.

Du bør helt sikkert få TDC til at måle din linje, der må være noget galt når den kun er på 10% af den bestilte upload.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-07-15 11:32

Citat
Så har du jo nok forklaringen.
Din upload er meget lille og hvis du makser den ud går det ud over din download.

Enig, har man både op og download igang, går det altid ud over en af hastighederne - noget i samme stil som hvis du på en harddisk flytter frem og tilbage på samme tid.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-07-15 13:29

Hej jeg har fået Tdc til at måle linjen og der er fejl på. En tekniker ser på sagen på mandag. Jeg rapporterer.
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-07-15 14:01

Citat
Jeg betaler for en 10 MB Download og 5 Mb upload

Må vi spørge om hvad det er for en forbindelse du har og hvad den koster?

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-15 14:55

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Tdc har haft en tekniker ude for at rette ef fejl ".............uden at det har hjulpet ret meget