/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Router skal ikke vise SSID.
Fra : k_m_s
Vist : 510 gange
500 point
Dato : 08-07-15 10:46

Hej.

Når jeg fjerner fluebenet på min router (Thomson TG799vn) ved "Broadcast Network Name" så den ikke udsender sit navn.

Så skriver den under "WPS Enabled: Yes, but currently Down due to incompatible configuration"

Er der andre steder på routeren jeg skal ændre noget når jeg ikke vil ha at den udsender sit navn?

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-15 11:38

kan du ikke bruge wpa i stedet for

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 08-07-15 17:22

Citat
Så skriver den under "WPS Enabled: Yes, but currently Down due to incompatible configuration"

Er der andre steder på routeren jeg skal ændre noget når jeg ikke vil ha at den udsender sit navn?

Du blander æbler og pærer.
Når du ikke vil have den skal rundsende SSID så fjerner du fluebenet ved "Broadcast Network Name", gemmer og det er så det, SSID er nu skjult.

WPS er noget andet, det er det der gør det muligt at forbinde til et SSID uden at kende koden, f.eks ved et tryk på en knap på routeren eller med en pinkode. For at det kan virke skal SSID være synligt.
Så den besked du får betyder at WPS er slået til men den virker pt ikke da du har skjult SSID.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 09-07-15 16:03

Mange tak for svaret EXTERMINATOR.

Så forstår jeg det også og det lyder jo logisk.

Jeg har disablet WPS også, bruger det ikke.

Ha en god dag.
Kim