/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Merkelig melding
Fra : alimak
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 20-06-03 00:51

Hver gang jeg starter op min maskine en melding: "Can not find your secundary harddisk" Før windows xp pro starter.Jeg vil oplyse om at jeg ikke har mer en en harddisk. Er der nogen som kan fortelle mig hvordan jeg fjærner denne iriterende melding. Det er en melding som plutselig er kommet.Jeg har ikke pillet ved set up.Jeg har også prøvet en system gendannelse fra før fejlen kom.
Venlig hilsen Alimak

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 20-06-03 00:59

Start op i din Bios og sæt dine 4 muligheder til Auto så finder den selv ud af det

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-06-03 01:19

Jeg er måske dum, men du må forklare meg hva de 4 muligheder er. Ellers tak
Venlig hilsen Alimak

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-06-03 09:32

Kør lige en onlinescanning for virus OG spyware. Der er to onlinescannere her
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
og kom så lige tilbage og fortæl hvad de siger.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 20-06-03 12:41

Hej alimak.
Gå ind i din BIOS, bioser er forskellige så jeg ved umiddelbart ikke hvordan din BIOS ser ud, men jeg giver hermed et gæt på, hvor du ændrer opsætningen mht hds.
tryk DEL for at komme i biosen. (kan evt. også være F1)
her vælger du "Standard CMOS Setup"
find din Sec. Master og sec. slave. Slå dem begge fra. (dette gøres typisk ved at trykke page ud/page down eller +/-)

Mvh
JudAs.J.LAiR.P

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-03 16:13

Hvis du vil ind og se din bios er der flere mulighedder når du starter (ikke genstarter) din comp. Der vil måske stå et eller andet i bunden af skærmen når du starter.
Den tast du skal trykke på kan være:
Del - ins - F1 - F2 - F8 - F10 (compaq) - space (den brede afstandstast)
Hvis den ikke viser dig noget er det lige når den har talt dine ram eller ved et startbillede af en slags.
Er du i tvivl om hvad du laver i bios så hop ud igen og sig nej til at gemme ny indstilling. Fortæl hvad der står omkring harddiske hvis du kan komme derind.
I bios er der normalt fire IDE typer
IDE 0 (1)
Primary master (her er normalt din din harddisk sat som master)
Primary slave (her kan være CD-rom/DVD læser/brænder sat som slave)
IDE 1 (2)
Secondary master (kan være HD nr2 eller CD-rom/DVD læser/brænder som master)
Secondary slave (her kan være CD-rom/DVD læser/brænder sat som slave)
Der er mange flere kombinations mulighedder.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 03-07-04 19:03

Tak for svaret emesen. Hadde glæmt at lukke spørsmålet.