/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Forskel på at scanne eller tage billede?
Fra : Stine95
Vist : 518 gange
32 point
Dato : 03-06-15 17:59

Jeg må ikke tage et billede med min mobiltelefon af et dokument. Jeg SKAL scanne det.
Men hvad i hulen er forskellen?

En scanner er vel også bare et slags kamera?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-15 18:17

Når du scanner dokumentet får du et langt bedre og tydeligere resultat end affotografering.
Altid vælg scanner hvis det er muligt.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 42 point
Dato : 03-06-15 18:34

Det har du ret i .
Både fotoapparatet og scannereren deler billedet i et antalpunkter som de aftaster optisk og gemmer i en fil.
Men med mindre du har et usædvanligt fint camera vil en scanner normalt give en finere opløsning og bedre billede.
Til mange forål er fotoet fuldt tilstrækkeligt.
De fleste mobiltelefoner laver bare elendige billeder.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-06-15 21:01

Jeg tager ofte en ægte "foto-kopi" med mit kamera!

Spørgsmålet må afhænge af hvor god skanneren/kameraet er...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-15 01:42

Du har ikke fortalt hvad det scannede billede skal bruges til
måske forlanger modtageren et bestemt format for eksempel et pdf dokument og det kan dit kamera vist ikke levere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-06-15 21:45

Citat
måske forlanger modtageren et bestemt format

Godt gået.
Dog skal de godt nok være meget ´kræsne´ hvis de ikke kan nøjes med et JPEG ? men måske fordi de tror at der ikke kan snydes med PDF.

Samtlige banker og Stat har godkendt rene billeder som bevis/ ansøgning - dog er der dem? der skal have det med Post DK, men alligevel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-06-15 21:47

Citat
måske forlanger modtageren et bestemt format

Det kunne også være en underskrift og diverse papirer på at man nu er den man udgiver sig for at være? men det er typisk hurtig lån til åger priser.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-06-15 22:06

Citat
man nu er den man udgiver sig for at være?

Hvidvaskloven/ terrorisme?
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=158041

Godkendelse af svar
Fra : Stine95

Dato : 08-06-15 03:18

Tak for svaret transor.