/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kan et finans selskab omgøre en underskr
Fra : Hansen1001
Vist : 630 gange
50 point
Dato : 18-05-15 16:52

Kan et finansserings selskab omgøre en underskrevet lånekontrakt?
Alle aftaler er overholdt.
Hvor kan man klage over et sådant selskab?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-05-15 16:54

Prøv at læse det med småt.

Hvad går det mere præcist ud på?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-05-15 17:01

Finansieringsselskaber kan gøre akkurat hvad de har lyst til...
De har jo fat i den lange ende.

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 18-05-15 17:02

Jeg optog et lån, selskabet fremsendte en kontrakt som jeg skulle underskrive, den lyder på et afdrag på et fast beløb hver måned. Med en fast rente i lånets løbetid. Jeg underskrev og pengene kom ind på min konto. 3 dage efter sender de en anden kontrakt lydende på et andet beløb, så jeg skal betale dette og det andet, som stammer et ældre lån.
I den første kontrakt som jeg underskrev står der, at det gamle lån nu er indfriet med så og så meget og resten udbetales til mig.
Nu vil de så have at jeg betaler af på begge lån samtidigt, det giver jo en højre ydelse og flere adm. omkostninger.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-05-15 17:04

Har du talt med dem?

Det lyder som om, der er en misforståelse - et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 18-05-15 17:10

Ja jeg har talt med dem, de siger at de to lån ikke kan lægges sammen som først gjort. Iøvrigt griner de af en.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-05-15 17:13

Hvad siger de til den seneste kontrakt, hvor der står, at det gamle lån er indfriet og erstattet af det nye?

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 18-05-15 17:16

De vil slet ikke tale om den. Men jeg har jo ikke skrevet den anden under, så reelt set har de ikke en kontrakt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-05-15 17:29

Citat
De vil slet ikke tale om den. Men jeg har jo ikke skrevet den anden under, så reelt set har de ikke en kontrakt.

Jeg ville under alle omstændigheder tage fat i enten banken eller en anden juridisk kyndig instans for at få rede på forholdet i en hurtig fart.

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 18-05-15 17:32

Marken 84 hvad mener du?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-05-15 18:16

Mon ikke du har søgt om et nyt lån (og fået det udbetalt) - og samtidig blevet tilbudt at få det gamle lån opdateret til det oprindelige lån og sagt JA til det også.

Ellers er det normale, ved den slags bruglån på nettet, at du kan låne op til et vist beløb som så lægges sammen med det gamle lån - dog stiger ydelsen = gammelt lån plus det nye.

Citat
De vil slet ikke tale om den. Men jeg har jo ikke skrevet den anden under, så reelt set har de ikke en kontrakt.

SÅ er der jo ingen problemer, ELLER - og du må have jo have skrevet under på noget, de sender ikke penge før de har en underskrift og meget andet.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 25 point
Dato : 18-05-15 18:16

Hansen1001, jeg ved ikke hvor du bor, men måske kan dette bruges

http://www.gratisadvokathjaelp.dk/advokatvagten/

http://www.gratisadvokathjaelp.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Hansen1001

Dato : 18-05-15 18:39

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-05-15 19:13

Jeg takker for stjernen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-05-15 19:36

Sikken en fin stjerne du har fået Ans.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-05-15 19:41

En * derfor gider man ikke at spilde tid på den bruger.......