/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Afspille ts/vobfiler
Fra : warrior
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 12-05-15 20:50

Win7
Jeg har kopieret to forskellige film ind på hd'en, men det kikser med at afspille dem. wmp virker slet ikke, og med vlc kan jeg kun afspille nogen af vobfilerne. Jeg har før kunnet lykkes med det på en anden pc jeg havde (vista.) Man må kunne lave en fil der bare starter og kører hele filmen. klip fra streaming er der ingen problemer med.
Tak for svar

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-15 22:53

Højreklik på en af VOB filerne og vælg ÅBN med, så skulle den gerne afspille det hele.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-15 22:55

Ellers kan du lave den til en ISO fil med DVD Schrink, ISO filer plejer at starte op når man klikker dem - eller når du vælger ÅBN med

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-15 23:01

http://smplayer.sourceforge.net/
Citat
Man må kunne lave en fil der bare starter

Du kan konverterer til MP4 med Handbrake, det tager ca 10 min for en dvd
https://handbrake.fr/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-15 23:04

Citat
men det kikser med at afspille dem.

De kunne være beskyttet? det kan du se med DVD Schrink - det skal dog være original dvd du skal bruge.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 13-05-15 02:43

Åben med: Den afspiller kun den vobfil jeg klikker på
dvd shrink: Den vises fint i preview, men det her tager hele filmens længde at blive færdig. Jeg skal ikke have den komprimeret, hvad der jo går hurtigere.filmen er original.
I handbrake registreres den ikke når jeg klikker på åben.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-15 10:45

Citat
dvd shrink: Den vises fint i preview, men det her tager hele filmens længde at blive færdig. Jeg skal ikke have den komprimeret, hvad der jo går hurtigere.filmen er original.

Du behøver ikke at komprimerer den, du skal bare ´gemme´ den som ISO, og valget kommer når du vælger GEM SOM/ TIL MAPPE, og det tager omkring 10 minutter på en rimelig hurtig pc
Hvis den skal gennemspille hele filmen for at gemme, så er der noget galt = står der om filmen er kodet - det står vist nok når du kører Prewiev (som højest tager et par minutter), kan ikke selv afprøve det, da jeg ikke har en dvd ved hånden.
Citat
I handbrake registreres den ikke når jeg klikker på åben.

Hvis dvd sidder i drevet skal du vælge ÅBN og den burde ligge som et valg - måske med et andet navn.
https://www.dropbox.com/lightbox/home/Hj%C3%A6lp
Et andet program du kan bruger dette, virker på samme måde som Schrink men laver filmen til MKV:
http://www.makemkv.com/
Har du nødvendige Codecs:
http://www.codecguide.com/download_kl.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-15 10:48

Citat
https://www.dropbox.com/lightbox/home/Hj%C3%A6lp

https://www.dropbox.com/s/bike3usr4wfi8bz/Handbrake.flv?dl=0

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 14-05-15 09:52

Jeg har prøvet med nogen andre jeg har, der er ikke noget problem, så der er nok noget med noget spærring. Jeg har prøvet med anydvd, men den kan heller ikke fixe det.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 25 point
Dato : 14-05-15 18:02

Citat
Jeg har prøvet med anydvd, men den kan heller ikke fixe det.

Har du sat Region koderne til EU - eller andet

Selv har jeg været ude for at enkelte dvd bare ikke virker ved kopiering.
Men du kan skkert konverterer vob filerne med Formatoz og samle dem til en stor fil.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 23-05-15 13:34

Region koden står rigtigt, men formatoz kan jeg godt bruge

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 23-05-15 13:34

Tak for svaret mig-selv.