/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
blækpatron opfører sig underligt efter p~
Fra : lindskou32
Vist : 806 gange
20 point
Dato : 19-06-03 14:59

jeg har lige fyldt blæk på mine patroner, jeg har prøvet at udskrive sider i farver men det er overhovedet som før jeg fyldte på, det er nogle underlige farver der kommer på papiret, farver som slet ikke var på det dokument jeg skulle udskrive.
fek.s jeg skulle udskrive et billede i brun rød hvid og sort, men det der skulle værerød blev blå, det der skulle være hvid blev gul, det der skulle være hvid blev grøn, o.s.v
hvad kan jeg gøre for at få det til at virke som det skal og få de rigtige farver?
det er en hp r65 officejet

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-06-03 15:32

udskriv en testside, og kør en rensning af printerhovederne..

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-06-03 15:32

og er du helt 100% sikker på at du har fyldt farverne i de rigtige huller i patronen.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 19-06-03 15:35

Hej Lindskou32

Nu kender jeg ikke lige den HP model, men jeg fylder selv mine HP patroner, og mit første problem opstod da jeg valgte at stole på de farver der er vist på patronen, de passer nemlig ikke. Men det fremgår sikkert af den instruktion der sansynligvis fulgte med dit påfyldnings sæt. Så tjek lige om du har gjort det rigtigt.
Dernæst skal farven fyldes umådelig langsomt i patronen for ikke at få luft i.

Her er nogle links til sider med gode råd.:

http://www.genfyld.dk/
http://www.refillimport.dk/
http://www.refillshoppen.dk/

Jeg køber selv min farve her.: http://www.printerpatroner.dk/shop/ og de er fantastisk hurtige til at svare hvis man har et problem.

Håber du kan finde hjælp der, da der kan være mange grunde til problemet.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : fran32

Dato : 20-06-03 12:14

Hej lindskou32

Da det er en patron nr 1823 du har, kan der være nogle problemer, prøv at tage tom og ren sprøjte og pust luft ned i hver blæk kammer stop så snart der kommer blæk ud. du kan også lade den stå i rensevæske et par minutter og så se om der kommer de tre farver."en lille opskrift på rensevæske, bland sprinklervæske med sprit"det virker.
problemerne med patron nr 1823 er at man kommer ikke langt nok ned i svampen, hvorfor ved jeg ikke.
jeg bruger spidse nåle i stedet for de nåle der følger med refill sættet og det virker.

Hilsen fran32

Kommentar
Fra : lindskou32

Dato : 20-06-03 14:37

nu har jeg prøvet det i har foreslået, nu er det de rigtige farver, men der er brede striber over hele billedet

Kommentar
Fra : fran32

Dato : 20-06-03 15:29

Hej
Så skal du prøve at køre rense programmet nogle flere gange og justere blæk patronen "det ligger også i din software til printeren"

Mvh Fran32

Accepteret svar
Fra : fran32

Modtaget 20 point
Dato : 20-06-03 21:35

Hej lindskou32

Hvis alt kikser for dig, så har jeg lige hørt om et firma i vestjylland der er gode til at redde patroner der endelig er dødsdømt du får lige adressen www.fill-it.dk
Hjemme siden er ikke imponerende men jeg har snakket med flere der har haft deres patroner der ovre
og de kan få det til at virke.
Mvh fran32

Kommentar
Fra : lindskou32

Dato : 22-06-03 19:56

hej fran32 det har jeg gjort ca. 7 gange men det bliver ikke bedre

Godkendelse af svar
Fra : lindskou32

Dato : 22-06-03 19:57

Tak for svaret fran32.
jeg prøver det, der er jo ikke noget at tabe på at prøve.