/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
kontaktpersongruppe i Outlook 2013
Fra : marken84
Vist : 1348 gange
500 point
Dato : 06-05-15 15:53

Hvorfor er kontaktpersongruppe i Outlook 2013 nedtonet?

Bruger Office 2013 Pro sammen med Windows 8.1

Det er ikke noget problem at oprette nye kontakter under "Personer", ej heller at tildele kategorier.
Men for at foretage masseudsendelser (f.eks. til medlemmer af en forening) kræves en kontaktpersongruppe - som man altså ikke får lov at oprette.

Er der nogen der har en løsning?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-15 16:30

Hvis du har android så prøv at synkroniser og på tlf lave en ´gruppe´.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-05-15 16:45

Jeg har en stationær Acer computer...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-05-15 16:45

Officepakken som tidligere nævnt...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-05-15 17:14

Den skal vel på nettet?

Har du en tlf så prøv at log in på samme mail adresse og synkroniser tlf - prøv så at opret en ny gruppe på din telefons kontakter og synkroniser igen/ fra tlf

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-05-15 23:56

Citat
Den skal vel på nettet?

Har du en tlf så prøv at log in på samme mail adresse og synkroniser tlf - prøv så at opret en ny gruppe på din telefons kontakter og synkroniser igen/ fra tlf

Fatter ikke en meter af hvad du skriver...

Har du forstået spørgsmålet?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-05-15 18:25

Kan du lave et screenshot af det, jeg har ikke noget problemer med at lave en gruppe og tilføje kontakter til den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-05-15 12:59

Hvorledes bærer jeg mig ad med at lave et screenshot af noget jeg ikke lave?

I Outlook 2013 er der ganske vist en forklaring på at: Oprette en kontaktpersongruppe

Men problemet er, at det ikon på værktøjslinjen "Ny kontaktpersongruppe" er ikke klikbart, det er bare gråt...

Hvis du har løsningen på det er du dagens helt.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-05-15 13:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-15 16:13

Forslag
Lav din egen gruppe i notesblok.(notesblok fordi det bliver ren tekst)
Eks.
Jensen@hottmail.com, hansen@hottmail.com, osv
Marker, kopier og sæt ind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-15 16:16

Dette mailprogam kan måske også klare opgaven.
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-05-15 19:47

Oppe i menulinien - Filer - Hjem mfl.

Tryk på Hjem - derefter på Ny kontaktpersongruppe - så skulle du være i gang

Ellers prøv at højreklikke i midterste felt og tryk så på opret kontaktpersongruppe!

Det fungerer upåklageligt på min pc, med Office-pakken 2013.

Clou

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-05-15 10:12

Citat
Tryk på Hjem - derefter på Ny kontaktpersongruppe - så skulle du være i gang

En sådan knap findes ikke, den hedder Nye elementer og Kontaktgruppe kan ikke markeres - hvis du skulle være så heldig at den funktion virker i dit program, er du en umådelig heldig person.

Efter mange eksperters udsagn findes den funktion angiveligt ikke i 2013 - mærkværdigvis nok...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-05-15 10:52

Den funktion har jeg i min version af Officepakken 2013 version - ellers ville jeg ikke skrive hvad du skulle gøre!

Sætteret skærmdump op, når jeg senere i dag kommer på pc'eren - er lige nu med på iPad

Clou

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-05-15 11:44

Glæder mig om det er sandt...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-05-15 21:21

Så er jeg på pc'eren - her er så skærmdumpet af mit MS Outlook 2013, med mulighed for at oprette kontaktpersongrupper - har selv oprette 7 grupper til mit arbejde!

Se her: http://peecee.dk/upload/view/450093/full

Clou

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-05-15 23:42

Du er en meget heldig måske dygtig mand, se blot min værktøjslinje:

http://peecee.dk/upload/view/450100

Har du gjort noget specielt under installationen?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-05-15 23:48

Som du måske kan se, er kontaktpersongruppeknappen ikke aktiv...

http://peecee.dk/upload/view/450101

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-05-15 08:40

Ja er lidt underligt, det er min.
http://peecee.dk/upload/view/450103

Hvilken office version bruger du? Office 365 Home, Office 365 Personal, Office Home & Student 2013, Office Home & Business 2013, Office Professional 2013?, Office Professional Plus 2013?

Jeg bruger Office Professional Plus 2013.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-05-15 09:08

gad vide om det har noget at gøre med om man bruger en "lokal" eller microsoft konto...

altså hvordan er Windows 8,1 sat op

Kommentar
Fra : clou

Dato : 11-05-15 09:26

Min version er MS Office 2013 Pro!

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-05-15 10:46

Det lyder underligt, men det må vi jo teste. Jeg bruger min Outlook på et domæne med en Exchange server.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-05-15 12:19

Min version er også Professionel 2013 PLUS...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-05-15 12:25

>>marken84
er din win 8,1 sat op med lokal konto eller microsoft konto ??

(logger du på din computer med en microsoft konto eller lokal konto)

ses ved log on om du logger på med din mail adresse eller ej.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-05-15 12:53

Jeg logger ikke på med nogen konto, når jeg tænder computeren starter den bare op som sædvanligt...

Præcis som den gjorde da jeg kørte Win7

Mon det er svaret på det du spørger om?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-05-15 13:24

ja. og det "kan" være forklaringen på dit problem, prøver lige om jeg kan finde ud af om det har sammenhæng.. men bare underligt hvis det er tilfældet..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-05-15 16:55

så har jeg fået 3 forskellige svar prøv dem en af gangen..

Citat
Choose Outlook>Preferences>General and disable the "Hide On My Computer folders" option.

Citat
Contacts group option is not available for Exchange ActiveSync accounts.
So check your account type. I am pretty sure it is an Exchange ActiveSync account.
If it is, then reconfigure it as POP or IMAP account

Citat
The problem exists with Outlook.com accounts and with IMAP accounts
when you use the IMAP folder's contacts ('this computer only' folder).
If you use a separate pst file for IMAP contacts (the Outlook 2010 and older behavior),
you can create contact groups. For Outlook.com, you need to create groups online
- they sync down to outlook as categories.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-05-15 17:19

Virker det heller ikke hvis du vælger Personer, i stedet for Visitkort?
http://peecee.dk/uploads/052015/Kontaktpersongruppe1.png

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-05-15 19:09

Nope Klaudi det hjælper heller ikke...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-05-15 19:26

Øv

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-05-15 20:14
Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 500 point
Dato : 12-05-15 15:15
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-05-15 15:48

Det så ellers meget lovende ud Clou, men desværre kommer der ikke noget ud af anstrengelserne med at indføre navne og adresser til listen

Hvordan har du fået det til at virke?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-06-15 00:23

Jeg må jo prøve at se om CLOU har fundet ud af noget siden sidst?

Det er jo over 1 måned siden hun har ladet høre fra sig sidst.

Godkendelse af svar
Fra : marken84

Dato : 16-06-15 23:59

Tak for svaret clou.

Jeg vil prøve at installere en tidligere Office version of så håbe på det kommer til at virke...