/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Flytte et 350L hjørneakvarium
Fra : Carlam
Vist : 688 gange
100 point
Dato : 15-04-15 20:30

Jeg har købt mig et Juwel hj. Akvarium på 350 L.
Det står lige nu i garagen, og jeg vil gerne have det ind i stuen.
Mit spørgsmål er : kan jeg vende det på siden og sætte
det på en sækkevogn? ??
Selvfølgelig med masser af tæpper på, så glasset ikke bliver
Ridset ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-15 20:36

Styrken i det Akvarium, er sandsynligvis beregnet "opretstående", så jeg ville ikke lægge det ned, da det mindste lille bump måske vil vride konstruktionen. En eller to møbelhunde ville nok kunne klare opgaven.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 15-04-15 20:37

De gange jeg har flytte mine, har jeg altid rejst dem på højkant og så eller vippet dem frem og tilbage, bare det forgår på metalrammen så skulle det gerne kunne holde.
Jeg lå også nogle lægter og træplader på gulvet så det hele gled nemmere.

Men jeg turde ikke gøre det på siden - så skal du understøtte hele den nederste metalliste med en lang og kraftig lægte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-04-15 20:38

Det kan da sagtens stå op på en sækkevogn..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-15 20:46

Ja men kun på tværs og det er 120 bredt....................................

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-04-15 20:50
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-04-15 20:52

Citat
det er 120 bredt

Kaldes det ikke ´langt´ når det er et akvarie?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-15 21:17

Jow - men når det skal gennem dørene er det bredt. Ellers kan det ikke sættes på en sækkevogn.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-04-15 21:20

Hva' med at få fat i en kammerat, eller 2, til at hjælpe med at bære det?

Kommentar
Fra : Carlam

Dato : 15-04-15 22:41

Havd tænkt mig at sætte vinklen inders på vognen, så
den største vægt lå der, og den buede front ud. På den måde vil det være bedst dtøttede
eller er det helt galt?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-15 06:43
Godkendelse af svar
Fra : Carlam

Dato : 16-04-15 07:01

Tak for svaret mig-selv.??