/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
gebyr på køb under 150 kr
Fra : Birgitte32
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 30-03-15 16:26

Jeg var ude for noget meget mærkeligt i dag.. skulle bestille noget på nettet i DK til en værdi af samlet 72 kr. Der blev så pålagt et "Gebyr for køb under 150 kr" på i alt 25 kr.. Det har jeg så ikke lige set før, og undrer mig over, om det er lovligt. Har søgt højt og lavt, men kan intet finde. Ved nogen herinde noget om det?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 30-03-15 16:37

Der er intet, der forbyder det, og det står utvivlsomt i deres handelsbetingelser.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-03-15 16:39

I påkomme tilfælde handler man da bare et andet sted - det er vel ikke det eneste sted de har varerne...

Så kan de lære det kan de.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-03-15 17:38

Kig efter på fakturaen om du har betalt porto, denne kan være dækket af gebyret.

Når man er et stykke nede i samlet køb skal det hænge sammen for firmaet, en boblepose der er lidt tyk koster kassen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-03-15 17:51

Det er ikke unormalt og bruge normalt af mange 2b2 erhvervs handler. Lige som køb for minimum X kr. Og gratis fragt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-03-15 20:20

Hvis det er så groft, nu er det jo kun småbeløb, men ellers,
så truer du bare det på gældende firma med at hænge dem ud på nettet.

Du kan jo begynde, bare her med kandu som jeg gjorde,
men så true med senere, facebook og andre større net udbydere.

Og du vil oplevere at vil få mindst dit gebyr tilbage.
Jeg taler af erfaring...

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 30-03-15 21:18

Fragten kommer så oven i... uanset, så var det jeg skulle bestille stadig billigere end jeg kunne have købt det i en fysisk butik, så "slap afsted med det". Jeg blev bare noget overrasket, en lille smule forarget, og så fandt jeg mig alligevel i det. Havde bare aldrig set det Før, og min vare er tilsendt i en ganske almindelig a4 kuvert, så det er ikke fordi der var ekstra udgifter der. Jeg er klar over, at der er mange små omkostninger, der skal dækkes, men når jeg så oven i købet betaler 52 kr i fragt for noget, der vejer under 100g, så kan jeg altså ikke lade være med at undre mig.
Men ja... De slipper afsted med det, og jeg har også skyld der i.. men der må da snart være en grænse for gebyrer

Godkendelse af svar
Fra : Birgitte32

Dato : 30-03-15 21:20

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-03-15 22:11

Tak for point