/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Afdækning af hul? Bobbel?
Fra : dogvillestar
Vist : 555 gange
500 point
Dato : 21-03-15 15:34

I forbindelse med et projekt, så skal jeg bruge en slags 'bobbel' til at dække et hul i en plade!

Under en plade sidder der et batteri, men der er ikke plads nok, og derfor vil jeg lave et hul så den ene terminal kan være der, men så stikker lidt op over toppladen!
Der til skal jeg bruge en slags plast 'bobbel' til at afdække med.

Men hvad hedder sådan en dims??

Har set dem på biler og maskiner, men jeg har ingen anelse om hvad sådan en kan hedde, og det gør det ret svært at Google sig frem

Har lavet en skitse her;
http://peecee.dk/upload/view/448831

Den behøver ikke være rund, men det foretrækkes dog!
Og enten til skrue eller popnitte montering!

Hjælp please!

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 510 point
Dato : 21-03-15 16:29
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 21-03-15 16:48

Godt forslag rotw, men den skal være en anelse sørre og 'bobble' lidt mere!!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-03-15 18:18
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-03-15 18:24

Eller bedre, køb en rund grill og vend den om...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-15 19:05

Kan der ikke komme et par mål på den tegning.

1.Polens størrelse.
2.Højde over pladen.
3.Maximum størrelse på hat.
4.Er det plus polen.
5.Skal det være vandtæt / stænktæt

Må den være firkantet, så kan en hjemme pladesmed hurtigt klistre sådan en sammen.
(desværre har jeg ikke noget svejseværk mere)

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-03-15 10:33

Hullet er Ø 50 mm. + flange til skrue/popnitte.
Højde over topplade < 25mm.

Max Ø 100 mm. inkl. flange.

Vandtæt.

Både + og - pol. (2 stk.)

Har virkelig søgt på alle de ord jeg kan komme i tanke om, men kan simpelthen ikke finde noget, andet end nogle røvdyre domes/kupler til kameraer!!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-03-15 10:34

Firkantet eller rund er underordnet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-15 14:31

Jeg har et par ´lygtehuse´ fra et par halogen lamper der måske kunne bruges, der er bare et par køle-riller der skal afdækkes - yderskallen er 14 cm og den inderste del er 10,5 cm og par på ½ størrelse også.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-03-15 14:43

Og ellers, når den skal være så lille,
findes der masser af blikskåle i enhver køkkeudstyrs forretning...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-15 14:51

Du kan også ´støbe´ en i silkone eller andet og bruge en metalring til tætning

Godkendelse af svar
Fra : dogvillestar

Dato : 26-03-15 09:17

Tak for svaret rotw.

Har ikke fundet en løsning, men din besvarelse var en af de bedre