/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Drengeweekend
Fra : OnkelJoachim
Vist : 372 gange
136 point
Dato : 20-03-15 20:10

Hej alle

Jeg er medarrangør på en drengeweekend for en gruppe efterskoleelever (drenge), og savner i den forbindelse inspiration til muliglige aktiviteter. Aktiviteterne skal helst være udendørs og må gerne "lugte" af action, udfordringer og beskidt tøj. Vi har før været ude og køre på minicrosser, spille amerikansk fodbold og lign. Vi har på forhånd afskrevet paintball og alm gocart. Vi bliver ca 25 og vi har selvfølgelig et (beskedent) budget. Derudover skal det nævnes at vi helst holder os til vores nærområde, vestsjælland.

Kom gerne med alle mulige forslag.

Joachim

Kommentar
Fra : Black_megan

Dato : 21-03-15 10:01

Hvis det er om natten er smuglerløb sjovt :) mellem to poster med omkring en km afstand, skal man formå at bringe kasser, poser med mel eller "cigaretter" frem og tilbage.. Man gemmer altså hvad man tror man kan slippe afsted med på sig og begiver sig fra a til b.. Mellem de to poster skal "toldere" gemme sig og fange smuglere og kan bede om at visitere og tjekke sko og lignende og hver gang man slipper afsted med at komme fra a til b belønnes man med point for hvad man nu har fået med.. Kasser fx 50 point, poser 10 og cigaretter 2 :) man kan sætte en tidsbegrænsning på toldere så de ikke må tjekke folk 5 minutter efter de har tjekket een 'gruppe" og man kan således spille i hold og lave strategier om at nogen måske går først i håb om at de bliver tjekket uden at have noget for så at de der virkelig har noget kan gå lige forbi bagefter..men samtidig kan toldere lave strategier og ligge gemt og være klar til at gruppe to føler sig sikre ;) når det er mørkt er det lidt et adrenalin kick, hvis det er i naturen og hvis det blæser lidt er det muligt at virkelig snige sig og når pludselig en lommelygte tændes af en tolder får man et helt chok ;) folk er virkelig kreative omkring det og det er sjovt at høre om hvor mange point det andet hold har fået bagefter og hvordan :) folk har gemt ting hvor deres lommelygte sku have batterier, piger i bh da det ikke er ok at tjekke der ;) bare en mulighed :)

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-03-15 15:40

Hvilken alder har dine drenge?
Kan i opholde jer på skolen i weekenden?

http://funguide.dk/oplevelse/segway-hos-lej-en-segway/

http://leder.fdf.dk/inspiration/aktiviteter/

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 21-03-15 22:21

Ja altså drengene er mellem 15 og 17år og ja de overnatter på stedet

Kommentar
Fra : katekismus