/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Lopper
Fra : o.v.n.
Vist : 822 gange
200 point
Dato : 20-03-15 18:40

Ja hunden har lopper og det har kattene vist også og jeg ved godt de skal behandles samtidig og at jeg skal rense/vaske omgivelser,
men med hvilken middel får jeg den bedste effekt?
jeg har læst mig frem til at Fronline ikke er så effektiv som den var engang

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-15 19:43

Det havde mine første hunde og dert hjalp:

http://www.petdreams.dk/biospotix-halsband-med-beskyttelse-mod-parasitter.html#2

min sidste og femte hund bliver kun behandlet/klippet med hunde shampo hver anden måned.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-15 19:50

Kender ikke virkningen på dem mere, men køb de største? mener de er de billigste og brug en sprøjte + kanyle (til at suge op med) til at dele det ud på dyrene.
En af grundene til at de ikke (måske) er effektive mere er at det bliver brugt i for stor dosis.
Min katte fik ALTID kun ½ anbefalet dosis, og var loppefri et par dage efter - samtidig fik lejligheden noget for fluer (utøj) ½ Liters flaske man engang kunne købe under navnet KVIT, eller noget i den stil, som i sig selv nedsatte loppe tilfældene.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 200 point
Dato : 20-03-15 23:15

På hunden bruger jeg BayVantic.

Men der er nogle loppemidler, der ikke må bruges på katte.

Ps. Hvis man er medlem hos MaxiZoo får man 25 % rabat på søndag.

For mere end et år siden sprøjtede jeg hele lejligheden for lopper, med denne: http://www.neudorff.de/produkte/permanent-floh-ungezieferfrei.html , først nu er vi begyndt at møde en enkelt lille bitte edderkop igen.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 20-03-15 23:20

Hvad med at prøve et alternativ, nemlig et hvidløgsbaseret produkt - har selv en "smagsprøve", om hvilken jeg kan sige, at den ikke stinker af hvidløg. Min kat har jeg endnu ikke præsenteret for dette kosttilskud (små piller ikke større end alm. foder), men holder det i beredskab.

Men gå selv på opdagelse her:

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=hvidl%C3%B8g+mod+lopper+og+fl%C3%A5ter

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-03-15 23:54

Man bør være forsigtig med løg og hvidløg til hunde.

http://www.hundeleksikon.dk/tox.html#4

"Hos hunden har hvidløg en mild repellerende, dvs. skræmmende effekt på lopper. Hvidløg vil altså have en mild beskyttende effekt hos hunde, hvilket kan være fint hvor loppepresset er meget lille. Hvis din hund har levende lopper eller omgås andre hunde eller katte, vil hvidløg ikke kunne beskytte tiltrækkeligt. Hvidløg kan heller ikke slå levende lopper ihjel ej heller orm og andre parasitter - her skal du i stedet henvende dig til din dyrlæge for at få den rette rådgivning. "

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 21-03-15 00:39

Jeg bruger en Bravecto pille efter dyrlægens råd.
Den koster ca 250 kr og holder i 3 måneder.
Den er ret effektiv.

Jes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-15 11:53

Halsbåndet som er foreslået i første indlæg bliver det ikke, jeg kan se i anmeldelser at den falder af i mange tilfælde, hunden har kun halsbånd på når vi går tur på vejen og det er ikke så tit.
det bliver sikkert et eller andet giftigt stads (for lopperne) som jeg vælger og gerne et middel med langtidsvirkning.
Bravecto pillen har jeg ikke hørt om før nu, tak for forslaget
BayVantic kan også være en mulighed og så noget andet til kattene

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-03-15 13:35

Ovn, jeg har ofte haft brug at "tale" med dig bagom. Kan jeg lukkes ind?

http://www.vet.bayer.dk/export/sites/animalhealth_nor/da/_galleries/downloads/Advantage_Broch2008.pdf

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-15 13:52

Katekismus er nu sat som en af mine favorit brugere og kan skrive private indlæg til mig, men hvad er det som er så hemmeligt at det ikke kan skrives her?
Resten af dagen og aftenen med er jeg optaget og vil ikke svare her før efter midnat

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-03-15 14:12

Jeg har skrevet en del om loppemidler i tidens løb.

Denne holdt min forrige hund loppefri i 9 mdr. http://www.kandu.dk/Tip21999.aspx

Jeg kæmpede en brav kamp for at finde et effektivt loppemiddel, som min forrige hund ikke blev syg af, det lykkedes ikke helt, men jeg gjorde mig mange erfaringer undervejs.

Hvis man vil af med lopperne, så er den nemmeste, og mest effektive, vej, at bruge et af de giftige pour-on-midler. F.eks. Prac-Tic, BayVantic, Frontline m.fl.

Ud over dem man kan købe i håndkøb findes der også nogen, som er receptpligtige eller kun kan købes hos dyrlægerne.
Heriblandt er Activyl og Advocate (mener jeg det hedder).

Et effektivt middel til omgivelserne er dette: http://www.neudorff.de/produkte/permanent-floh-ungezieferfrei.html
Indholdet af Methopren gør, at æg og pupper ikke bliver til noget, og denne effekt holder i 6 mdr.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-15 18:11

Tak for svaret Troldepige. du havde fået 5 stjerner hvis du havde fortalt hvad du bruger til kattene

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-03-15 20:13

Citat
du havde fået 5 stjerner hvis du havde fortalt hvad du bruger til kattene

Jamen, jeg har jo ikke nogen katte.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-03-15 20:14

Tak for point og stjerner.