/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Include-fil
Fra : hundebol
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 18-06-03 21:44

hej

Jeg er ved at lave en ny hjemmeside, og der bruger jeg mange tabeller. Nogle af tabellerne går igen på flere sider, og der skal stå det samme i. Derfor vil jeg gerne bruge include - men jeg kan ik få det til at virke.

Jeg har denne html kode med en tabel:
<table border="1" width="200" bgcolor="#09B0E8" bordercolorlight="#09B0E8" bordercolordark="#09B0E8">
<tr>
<td width="100%" height="15px">
<font face="Century Gothic" color="#FFFFFF"><p><b>Nyheder</b></p></font>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" bgcolor="#FFFFFF" bordercolorlight="#FFFFFF" bordercolordark="#FFFFFF"><font face="Verdana" size="2">Ny
side her på hundebol.tk</font></td>
</tr>
</table>

Og så inkluderer jeg den fil med denne kode: <!-- #include virtual="menu.htm"-->

Filen er den rigtige men det virker ikke - heller ikke selvom siden hedder asp eller shtml...
Hvad er der galt??

håber nogen kan hjælpe! :0)

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 18-06-03 21:57

Har du startet med at oprette siden som html eller .shtml?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-03 08:16

Husk at asp og serverside html kun køres fra servere der understøtter dette. Altså ikke på din hjemmePC med mindre du har sat den op som server f.eks. med Personal Web Server (PWS).

Alternativt kan du lave includes i javascript.
Altså lave en *.js fil hvor du i dit tilfælde skriver:

document.write("<table border='1' width='200' bgcolor='#09B0E8' bordercolorlight='#09B0E8'..........osv. ");

Hvis du kalder filen min_tabel.js inkluderes den med:

<script type="text/javascript" src="min_tabel.js"></script>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 19-06-03 09:07

Lige for at følge op på Molokyles kommentar....

Det nemmeste er at gemme filen som .asp og så husk at gemme den der hvor din webserver kan læse filerne fra. Kører du med PWS / Personal Web Server, så har du et bibliotek, der hedder c:/inetpub/wwwroot (tror jeg nok) og det er i denne mappe dine asp filer skal ligge. Du kan også oprette undermapper og lægge den deri - det er bare vigtigt at det ligger i wwwroot/

Jeg ved ikke om virtual virker med PWS, men overvej ellers at oprette en mappe 'includes' og læg alle dine include filer i den...

Håber det hjælper
Steen

Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 20-06-03 23:02

det virker stadig ikke - heller ik javaScript. Måske er det bare mig... eller også jaa. Anyway, den første mulighed kræver vel også at serveren kan køre asp??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-03 23:29

Javascript metoden virker skam. Jeg bruger den selv bl.a. til tabeller.

Nu ved jeg ikke hvordan du har lavet din *.js fil, men prøv at dele din tabel op i flere document.write("..");'s og husk at bruge enkelt anførsels tegn imellem de dobbelte i document.write(".."); jfr. eksemplet tidligere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-03 23:33

Altså:
<!--
document.write("<table border='1' width='200' bgcolor='#09B0E8' bordercolorlight='#09B0E8' bordercolordark='#09B0E8'>");
document.write("<tr>");
document.write("<td width='100%' height='15px'>");
osv....
\-->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 21-06-03 17:29

Hmm... har prøvet at lave en side med dit forslag, MOLOKYLE men det virker ikke.

her er linket, og jeg ka ik se der er noget galt - men prøv og se på det tak:

http://www.hundeboel.brammingnet.dk/bla/new_page_1.htm

det er en ganske enkel side... såå

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-03 22:17

Du har misforstået og det er ok. I din noget.js skal du IKKE skrive <head>..<body>..osv. kun de HTML tag's du vil ha' udført. Altså din tabel. De bliver jo 'inkluderet' !!! Som sagt;gem "noget.js" med indholdet :

<!--
document.write("<table border='1' width='200' bgcolor='#09B0E8' bordercolorlight='#09B0E8' bordercolordark='#09B0E8'>");
document.write("<tr>");
document.write("<td width='100%' height='15px'>");
osv.... fortsæt med document.write(".....");
til :
document.write("</table>");
afslut med \-->

Nu kan du; som du rigtigt nok har gjort i :

http://www.hundeboel.brammingnet.dk/bla/new_page_1.htm

inkludere filen som var den en tabel. Skal du rette i den, klares det hele fra din *.js fil.

Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 21-06-03 22:50

det er fa***** ved at irriterre mig nu det her!
jeg kan bare ik få det til at virke, og det er helt klart fordi jeg jo gør noget forkert. Det siger jo sig selv.
...derfor:
Molokyle; gider du ik ik måske lave en side hvor der er noget inkluderet - så'n at jeg kan se når det virkelig virker??

Og hvis, så gider du måske endda sende det til min mail, for at jeg kan nærstudere det...?

Håber du gider, men ellers på forhånd tak.

min mail: hundebol@darum.dk

Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 21-06-03 22:51

Og Molokyle;
Det får du selvfølgelig lidt ekstra point for hvis du gider det.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 21-06-03 23:19

Prøv og omdåb "menu.htm" til "menu.txt" og skriv kun koden til din tabel. - Virker det så?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-03 23:26
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-03 00:54
Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 23-06-03 00:42

jeg takker.. og hæver lige pointne

Godkendelse af svar
Fra : hundebol

Dato : 23-06-03 00:43

Tak for svaret molokyle.... godt der er nogen der virkelig kan hjælpe en når man er i nød... :0) takker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-03 00:45

Skide være med point. Glad for at ku' hjælpe

</MOLOKYLE>