/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vedhæfte en fil - Win 7 - Outlook
Fra : ingelein
Vist : 478 gange
50 point
Dato : 25-02-15 16:57

Hej
Jeg har MS Office 2003 pakken. I XP lagde en vedhæftet fil sig oppe under Emner/vedhæft. I den nye Windows 7 lægger filen sig i teksten - jeg bruger clipsen - og ikke indsæt, som normalt åbner sig som et billede i teksten.
Jeg har læst mig til at der skulle være 3 forskellige muligheder - og bl. andet den gamle med indsæt. Men hvor finder jeg den?
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-02-15 17:26

Når du står i den nye mail, klikker du blot på Indsæt så får du muligheden for at bruge clipsen Vedhæft fil...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-02-15 19:00

Hej marken84
Desværre - klikker jeg på indsæt , får jeg muligheden for at vælge fil eller billede - og så bliver det indsat direkte i min mail, - ikke på meddelelseslinjen, hvor modtageren selv kan lukke op.
Klikker jeg på clipsen, bliver ikonet for filen indsat i selve mailteksten. Jeg må skulle krydse noget af - eller indstille outlook til at gøre det som i XP.
Ingeborg

Ps. det er office 2003 pro jeg har

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 50 point
Dato : 25-02-15 19:37

Hej Ingelein.
Dit problem har intet med XP eller Win 7 at gøre. Da du indstallerede Outlook er du "kommet til" sætte formateringen til RTF-tekst. Hvis du skifter formatet til HTLM eller Alm tekst vil dine vedhæftninger blive anbragt i emnefeltet under vedhæftninger.

Gå ind i Funktioner > Indstillinger > Postformat og under meddelelsesformat vælger du HTLM formatet og trykker ok.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-02-15 19:47

Hej Jorgen_ros
Jamen du skal da have "ros" - tak - det var det der var galt !
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 25-02-15 19:47

Tak for svaret Jorgen_ros.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 25-02-15 22:09

Tak for "ros"