/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Markere flere billeder på een gang
Fra : ingelein
Vist : 470 gange
50 point
Dato : 15-02-15 23:48

Hej - jeg synes at det går helt amok, når jeg markerer flere billeder på een gang ved kontrol tasten eller shift tasten - eller begge dele samtidig. Jeg får kun kopieret mine billeder helt vildt.
Jeg har googlet mig til at jeg i mappeindstillinger kan lave et afkrydsningsfelt i vis funktionen, men det funker ikke i mit billedprogram. Hvad kan jeg ellers gøre?
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-02-15 23:58

Citat
men det funker ikke i mit billedprogram

Hvad bruger du?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-15 00:06

Du ryster på hånden hvis du kopierer i stedet for at markere, det kan nemt gå galt hvis man markerer flere ved at holde Ctrl tasten nede og klikke på billederne 1 efter 1, det går bedre når man holder Ctrl tasten nede og trækker hen over flere billeder, men det jo dur ikke hvis du vil plukke billeder ud af en samling

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 00:45

Citat
Jeg får kun kopieret mine billeder helt vildt.

Jamen, sig mig; ...var det ikke også meningen?
Jeg har aldrig haft omtalte 'problem' med CTRL + venstreklik ...ej heller i XNVEIW.
Du bruger vist ACDSee, men hvorfor ikke stifinder i stedet egentlig?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 00:49

Ps. Bruger man CRTL + venstre DOBBELT klik i XNVIEW
..så får man fluks en kopi i samme bibliotek.
Er det måske dét, som sker for dig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-02-15 11:08

Hej - Mit spørgsmål går jo ud på at MARKERE flere billeder på een gang. Og det skal ikke være billeder der ligger på een stribe, men jeg skal plukke billeder ud fra enten et album eller en dd mappe.
Ingelein

Ps. Jeg plejer at holde ctrl. knappen nede mens jeg plukker. Nu prøver jeg lige at slippe ctrl. knappen mellem de forskellige valg. Jeg skal bruge funktionen når jeg skal uploade flere billeder på een gang til min blog: www.strikinge.blogspot.dk (En blog, der nok ikke interesserer de mandlige brugere af Kandu

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-02-15 11:13

@MOLOKYLE
Her kan jeg ikke bruge stifinderen. Det ødelægger ACDSee's database når jeg bruger stifinderen til den slags operationer. Det har jeg prøvet og skal ikke nyde mere af at bruge stifinderen sammen med ACDSee.
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-15 11:43

Prøv at ændre indstillinger for musen så den ikke reagerer så hurtig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-15 12:14

Brug ALT Gr, måske, det virker på min!

Og det gør da ikke noget hvis du reagere på PM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 15:43

ingelein ->
Citat
Mit spørgsmål går jo ud på at MARKERE flere billeder på een gang.

Præcis: CRTL + Shift ..før musen over næste fil ..og gentag!

Når alle filerne er valgt? Så højreklik og vælg fra menu'en på et vagt objekt og fortæl; hvad du vil foretage med disse valgte filer.

..ellers: Skift ACDSee ud ..med 'noget' andet !

Det ser for mig ud som om; det er dét program som skaber 'problemet'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-15 15:46

UPS... CRTL + Shift... næeh... CRTL + venstreklik
<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-02-15 16:29

Ta' det nu roligt.

Citat
Jeg har googlet mig til at jeg i mappeindstillinger kan lave et afkrydsningsfelt i vis funktionen, men det funker ikke i mit billedprogram. Hvad kan jeg ellers gøre?

Og det er helt i orden at gøre som ovenstående, når jeg kopierer mine billeder fra ACDSee over i en mappe på skrivebordet. Det har ingen indflydelse på min billeddatabase, som iøvrigt virker fint - og jeg lynhurtigt via stikord kan finde et billede blandt over 33.000 billeder. Databasen har endda været helt ok selv efter backup og tilbage i Win 7. Så det program skiller jeg mig ikke af med.
Når jeg har brugt billederne fra databasen i min blog: www.strikinge.blogspot.com, kan jeg slette billederne i mappen og flytte nye billeder til næste blogindlæg over i mappen.
Her virker det nemlig med at bruge de nævnte mappeindstillinger, som giver en afkrydsningsboks for de billeder, som jeg vil overføre samlet.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-02-15 16:32

o.v.n.
Du skriver, som om du tror at jeg har brug for en krykstok. Jeg har hverken Demens light eller Parkinson - endnu da!
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-02-15 16:39

Og lige et spørgsmål mere:
Hvem skal have points i denne sag, som jo ikke blev løst af nogen?
Det kan jo godt være svært - især når nogen bliver lidt sur over at de ikke fik points.
Ingelein

Ps. Points får den der svarer mig på hvorfor jeg ikke får mails fra Kandu, når der kommer svar?
PLejer der ikke at være en boks man krydser af, når man gerne vil have besked om svar via email?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 16-02-15 17:10

Du får ikke mails fra kandu da de har problemer med mailserver, har kontaktet dem, så må vi jo se om det hjælper!

Citat
Jeg har googlet mig til at jeg i mappeindstillinger kan lave et afkrydsningsfelt i vis funktionen, men det funker ikke i mit billedprogram. Hvad kan jeg ellers gøre?

Det er en funktion til Windows Stifinder

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-15 17:12

PS
Hvis du har TDC mail så prøv at kigge i Spam mappen på mail.tdc.dk

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-02-15 19:07

@Klaudi
Ja, jeg har TDC - og får en spam meddelelse hver dag - og der har ikke været spam i lang tid. Har også lige tjekket - intet spam.
Jeg ved ikke, hvad du mener med at det er en funktion i windows stifinder. Jeg har nu fundet den i mappeindstillinger - så hvis det hører under stifinder, er det da ok - hovedsagen er at mit problem er løst - og det funker faktisk meget godt med de der afkrydsningsbokse.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-02-15 20:32

@Klaudi
Kunne også findes i stifinderen, men det jeg googlede mig til bad mig om at indtaste mappeindstillinger i startknappens søgevindue. Derfor
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-02-15 19:44

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-15 20:34

velbekomme