/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Udskrivning eftr blodprop til egt hjem
Fra : Palmen
Vist : 593 gange
200 point
Dato : 27-01-15 19:22

Et familiemedlem har fået en blodprop og skal på genoptræningsted men før der bliver plads der vil kommunen sende vedkommende hjem og vente, han er meget hårdt ramt, lammet, mv og meget behandlingskrævende.

Der vil så komme hjemmesygeplejerske.

Ægtefællen er meget mentalt berørt i forvejen og i fysisk dårlig form grundet en nylig operation og føler ikke at hun kan magte at tage imod manden hverken mentalt primært, men heller ikke fysisk.

Kommunen er ligeglad og siger de sender hjemmesygeplejerske morgen, middag, aften og nat, faktisk 10 gange i døgnet, fordi han er så behandlingskrævende.

Der er en risiko for at i stedet for en syg, bliver der to syge hvis kommunen gennemfører dette her. Kommunen er iskold.

Kan man gøre noget overfor kommunen ? I givet fald hvad ?

Hvad hvis ægtefællen simpelthen flytter hen til en veninde fordi hun ikke magter at være alene ? I forvejen sover ægtefællen ofte ude hos venner og familie efter det er sket. Hvad vil kommune så gøre ?

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 27-01-15 19:32

tilføjelse : sende hjem til ægefælle fra hospitalet indtil plads på genoptæningsted

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 19:59

Kan kun beklage deres ´tilfælde´ men at brokke sig kan man jo altid gøre, men pengene til den slags omsorg er vist rendt andet-steds hen og det Offentlige magter ikke opgaven mere.

Spørg efter muligheden for ´privat hjælp´ = det vil/ skal de sikkert gerne betale for.

MEN SVINERI at ældre mennesker der har sørget for at Danmark har den `velfærd´ som vi engang har haft er smidt over til ikke Danskere - skal lades i stikken.

Har selv oplevet turen, bare for at få en latterlig erstatning, men ikke en undskyldning

PÅ DEM OG GIV IKKE OP

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-01-15 21:23

Og hvad er så alternativet, den pågældende syge kommer på plejehjem,
måske stadig åndsfrisk, men nu blandt demente.

Og konen føler sig forpligtet til dagligt at besøge ham og skubbe hans rullestol.

Jeg tror at det for begge parter er bedre at have ham hjemme,
og så trække på den meget fine hjemmehjælp.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 21:32

Citat
Jeg tror at det for begge parter er bedre at have ham hjemme,
og så trække på den meget fine hjemmehjælp.

NETOP, bortset fra den fine hjælp?
En plads på hjemmet, og SÅ GÅR DET BARE NED AF BAKKE, men det er vel også meningen - nu omdage.
Kom til at tænke på at visse mennesker ikke skulle ? genoplives i en ambulance, hvis de fik et tilfælde på vejen til hospitalet = de var ikke pengene/ livet værd - mente lægerne (ren gestapo), og det var fra en DR udsendelse.

Men det hører vist ikke hjemme her og nu.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 27-01-15 21:57

en anden ting. Der burde ikke være ventetid på optræning, da jo før man begynder træningen, jo bedre bliver resultatet.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 27-01-15 21:59

Han skal jo på genoptræning og så hjem, hvis Svend læser det jeg skriver

Problemet er ventetiden inden han kan komme på genoptræning og en netop overstået operation af nyt knæ hos ægtefællen og den mentale tilstand hos denne

Så nej Svend, den optimale situation er ikke at have ham hjemme lige pt, men efter genoptræning så ja

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 22:16

Citat
en anden ting. Der burde ikke være ventetid på optræning, da jo før man begynder træningen, jo bedre bliver resultatet.

Kan kun udtale mig om noget der foregik tilbage i 1990 og frem, der røg man direkte over på Geatrisk
afdeling (tror jeg det hedder) til genoptræning, og til tider samme dag/ ud af sengen osv, ellers kunne man bare vente på at de var færdige med de første, og så ellers hjem til diverse hjemme hjælpere, der dengang blev skiftet ud fra dag til dag? og skulle sættes ind i deres ´hjælp´ - så der røg også et par kostbare minutter.
Men stadigt vigtigt at få gang i ´knoglerne/ led´ da de ellers går meget hurtigt til, for ældre mennesker, med totale stive led til følge.

Og ikke mere herfra, bare en side bemærkning, til den Danske omsorg for andre mennesker.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 27-01-15 22:19

så længe vi sender alle pengene ud af landet til div perkere og andre ligegyldige formål i udlandet så må vi finde os i de dårlige forhold herhjemme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-01-15 22:19

Og hvad har (knogler) med en PROP at gøre? hurtigt igang igen - det fremmer det hele _UPS

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-15 11:15

Kender en kvinde som fik en ny hofte, der var 14 dages ventetid på genoptræning som jo skal igangsættes omgående.

Kommunen hverken kan ellervil se det som en helhed at begge er hårdt ramt, derfor opstår situationen. Men at den ene ligefrem vil forlade hjemmet burde kræve at denne i stedetfor opsøgte egen læge, og det kan ikke gå hurtigt nok.

Kommunerne har i flere år kæmpet for at overtage folks helbred og liv da de ikke vil betale så meget til sundhedssektoren, og så bliver det styret af inkompetente der kun ser sygdomme på et Excelark hvor der kigges efter store tal som skal reduceres uanset.

Oveni bliver kommunerne nu påtvunget en masse indvandrere som de SKAL finde job til, og gøre dyre håbløse indsatser for den del af indvandrerne og asylsansøgerne der er kriminelle.

Jeg er også ramt, 62 år og har været helt uarbejdsdygtig i 3½ år, lige nu er jeg i en praktik 4 x 2 timer om ugen men har meget fravær da jeg knap nok kan møde op.
Igår kom en jobkonsulent på besøg på stedet og ville tale med mig, jeg kom op i det røde felt og spurgte hvorfor politikerne kan gå på pension 2 år før mig hvor de jo har lavet love der tillader kommunerne at være på nakken af syge indtil de går på pension.

Fik et meget kommunalt svar......... Du kan jo vælge at frasige Dig kontanthjælpen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-01-15 20:51

Uden for emnet:

Citat
Jeg er også ramt, 62 år og har været helt uarbejdsdygtig i 3½ år, lige nu er jeg i en praktik 4 x 2 timer om ugen men har meget fravær da jeg knap nok kan møde op.

Når du er i praktik/arbejdsprøvning, så er det meget vigtigt, at du møder op hver eneste aftalte dag, også selvom det betyder, at du "vender i døren", altså at du møder op for at fortælle, at du har det så dårligt, at du går hjem igen.

Hvis du ringer og melder dig syg, så er der en meget stor sandsynlighed for, at enten bliver praktikperioden forlænget (begrundet med, at de ikke har kunnet vurdere dig p.g.a. dit fravær) eller også skal der en helt ny praktik til (samme begrundelse).

Kender du K10.dk ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-01-15 21:45

Citat
Når du er i praktik/arbejdsprøvning, så er det meget vigtigt, at du møder op hver eneste aftalte dag, også selvom det betyder, at du "vender i døren", altså at du møder op for at fortælle, at du har det så dårligt, at du går hjem igen.

Hvis du ringer og melder dig syg, så er der en meget stor sandsynlighed for, at enten bliver praktikperioden forlænget (begrundet med, at de ikke har kunnet vurdere dig p.g.a. dit fravær) eller også skal der en helt ny praktik til (samme begrundelse).

Har gjort det flere gange, jeg har sgu aldrig været hypokonder, men det koster i YDERLIGERE kvaler hver gang jeg skal kæmpe mig hjem, min sygdom gør at jeg ikke kan bevæge mig ret meget og bliver svimmel og utilpas, når jeg er stædig og kæmper sker det at jeg bliver helt lammet.

Min praktik er hverken i forbindelse med ansøgning til førtidspension eller flexjob, men en del af et kort "netværksforløb" som startede med snak i en "tudegruppe" om adfærdspsykolog ud fra kommunens teorier om at folk ikke kan være fysisk syge men er tossede, der var flere på holdet med angster og fobier, og nogle der aldrig havde arbejdet, jeg er psykisk stærk så jeg kedede mig bravt og kom derfor i praktik efter eget valg.

I mine papirer står dog at der skal tages skånehensyn og gives ekstra pauser.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-01-15 21:56

Citat
Min praktik er hverken i forbindelse med ansøgning til førtidspension eller flexjob,

Ok, så er det nok ikke lige så vigtigt med mine gode råd.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-01-15 22:26

Citat
Ok, så er det nok ikke lige så vigtigt med mine gode råd.

De er da fine nok, jeg har nu også været syg i korte eller lange perioder da jeg var i job og bryder mig simpelthen ikke om at være uden initiativ flere dage i træk.

Og kommunerne har jo fået klare ordrer, de skal gøre alt for at få folk i job uanset alder og sygdom, jeg læste forleden at en fyr på 64 år 7 mdr blev sendt i praktik ud fra gæt om at der "måske" var job til ham.

Hvis kommunen giver mig det ultimatum om 2½ år hæver jeg et kontant pensionsindestående og giver dem en stor fuckfinger......jeg har sgu flere penge end det beløb

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-01-15 22:32

Citat
Og kommunerne har jo fået klare ordrer, de skal gøre alt for at få folk i job uanset alder og sygdom, jeg læste forleden at en fyr på 64 år 7 mdr blev sendt i praktik ud fra gæt om at der "måske" var job til ham.

Mange mennesker sidder fast i det sociale system og kæmper en ulige kamp.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 10-03-15 11:08

Tak for svaret LuffeA.