/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
NemID og Digital Post skuffer mig!
Fra : molokyle
Vist : 663 gange
200 point
Dato : 13-12-14 08:45

Igår fik jeg en SMS med teksten:
Citat
Du har ny digital post fra ATP.
Det kan være vigtige beskeder,
du skal reagere på.
Log ind på borger.dk eller e-Boks.dk

Med venlig hilsen
Digital Post fra det offentlige

Her til morgen logger jeg spændt ind via borger.dk .....
Buuuuuuuuhhhh.....
Du har ingen post.

Andre som oplever det samme?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 210 point
Dato : 13-12-14 09:36

Har du checket om posten fra ATP er til din bedre halvdel, men du bruger din E-mail til den, så du skal logge på den anden E-post?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-12-14 09:45

Jeg synes det tager for lagt tid med at starte de forskellige trin man skal igennem inden man når ind til det væsentlige.
For mig var det hurtigere at gå i postkassen og derefter lukke brevet op.

Jeg ved godt det sparer på ressourcerne, både for afsender og miljøet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-12-14 09:57

Jeg bruger kun Eboks, har man sat den op til modtagelse der kommer det også automatisk på Borger.dk

Hvorfor har de lavet 2 indgange til det samme, det forvirrer jo kun de der er forvirrede i forvejen.

Oplysninger om ATP kunne man førhen se direkte hos ATP, nu skal man igennem Borgerservice.

Og de mødeindkaldelser jeg får kommer kun på Eboks og ikke fra Borgerservice.

Og så har jeg fået blanketter på Eboks som skulle underskrives, det kan endnu ikke gøres digitalt som min bank har brugt længe.

Juks..............

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-12-14 10:38

Både konen og jeg får besked om, at der er digipost. Vi har hinandens emailadr. som alterne adr. Det er lidt træls, at det er den andens post, men vi har givet hinanden læsetilladelse til at læse hinandens post.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-12-14 11:04

@alka

Vil man bevare privatlivet kan man nøjs med at sætte sms ind som advis.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-14 11:56

Jeg får tit mails med samme ordlyd som Molo`s. Altid dobbelt underretning. D.v.s. to fuldstændig enslydende mails. (De trykker nok på SEND,to gange).

Når jeg så åbner e-boks,er det tit samme post,som jeg fik for en uge siden. Og som jeg har læst een gang før.

Tidsspilde,og unødig brug af nøglekort.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-14 18:11

HALLOOOO... ALLE SAMMEN !

Det bli'r en påæng lodtrækning på MIN regning.

Jeg havde nemlig over set dette:

Da min far & mor for en måned siden fik TDC DUO ..og for første gang fik og skulle bruge computer og trådløst netværk, så tilbød jeg selvfølgelig at hjælpe.

For at de skulle kunne oprette en TDC mail (..som følger med abonnementet) så skulle dette gøres via TDC 'selvbetjening' på hjemmesiden.

'Selvbetjening' kræver imidlertid at man er oprettet med brugernavn & password for at kunne log'e ind og benytte denne.

For at oprette sig som bruger hos TDC kræves to ufravigelige ting (mandatory):

Mobilnummer + email.

Hurra !

Fastnettelefon javel... det havde de da. Så jeg ringer til 'support' hos TDC og får svaret :

Det er lige meget hvilke numre eller emails du opgiver i de 2 felter, da det kun er til 'servicemeddelelser' og det ikke 'behøver' at være en abonnemt hos TDC der opgives.

Altså jeg skiver MIT mobilnummer og MIN emailadresse ind i formularen ..og vuptiii NU kunne jeg oprette min far's login og dermed oprette hans email adresse.

SMART

Nu får både far & jeg besked, når der er digital post ...til FAR !

Men af SMS'en kan jeg ikke læse om det er post til ham eller mig. Temmelig usmart system.

PÅÆNG FØLGER

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-14 18:14

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-12-14 18:18

Tak for point.