/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Klippe i .pvr optagelse?
Fra : Fattig
Vist : 427 gange
200 point
Dato : 18-11-14 20:15

Jeg har en optagelse fra tv med en varighed på ½ time, (.pvr) men det er kun et indslag på et par minutter der skal bruges. Hvordan får jeg det øvrige af programmet klippet fra?

Hvilket program kan jeg anvende, gerne et gratis program på dansk.

P.s. programmet kører fint både på Media Player og VLC

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-11-14 20:43
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 19-11-14 00:20

Windows har programmet movie maker, der er i alle Windows installationer..gratis..

kig under alle programmer, der ligge det...

god fornøjelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-14 11:49

Movie maker skal vist fra win7 og frem hentes hos microsoft.....................men det er gratis.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-14 09:43

Citat
Movie maker skal vist fra win7 og frem hentes hos microsoft.....................men det er gratis

Rigtigt.

Men er der ikke noget med at PVR filer er kodet? (mine var) jeg kan huske for år siden at jeg havde en masse bøvl med de fil-typer, især med at redigere dem.
Jeg gjorde det at jeg omdøbte dem fra PVR til AVI og det virkede ? ihvert tilfælde kunne jeg afspille dem.
Men de fleste gratis konverterings programmer kan klippe film.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 20-11-14 16:54

Hvis du kan se dem med VLC Playeren så brug den til at optage det du vil gemme!

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 21-11-14 10:56

Tak for svaret Klaudi.
Ja, VLC virker fint.
Fik det ikke til at lykkedes med Movie Maker.
Media Player ville kun afspille det optagne program ikke det redigerede.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-14 13:55

velbekomme, hvis wmp ikke kan afspille det, så prøv at optage med andet codec.