/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fjernsyn med lodrette streger/flimmer
Fra : Brassovitski
Vist : 343 gange
100 point
Dato : 30-10-14 13:00

Undskyld jeg smider denne under 'Skærme' Jeg synes ikke lige der var nogen kategori de rkunne passe bedre. En kollega har et Loewe Individual Compose 4 TV, hvor der efter kort tids brug opstår lodrette farvede streger i stedet for billedet. Reparations værkstedet har forsøgt 4 gange at reparere på det, men fejlen kommer ret hurtigt igen. Er der nogen der har erfaring med noget lignende og som har fået det løst.
Jeg er kun interesseret i svar fra personer der har en løsning.
I bedes ikke fylde tråden med smaltalk.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-14 13:18

Har ´kun´ haft vandrette streger, og kort tid efter brændte tv af - men før det røg, kunne jeg banke på det og så virkede det til næste start.
Mener det var en transformer/ elektrolyt der var skyld i det, måske også et par dårlige lodninger

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-14 19:28

Som mig selv skriver
Har haft de lodrette streger og fik skiftet en kondensator 3 uger efter fik jeg lov til at købe et nyt af forsikringer der gik det helt sort

Du skal være obs på at hvis fejlen sker indenfor de første 2 år er det en reklemation herefter er der 1 års garantien på samme problem og 4 gange er nok til at krave købet ophævet og pengene retur ellers kontakt forbrugernævnet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-14 21:09

Det kan vel ikke bare være en software opdatering? tvivler, men hvem ved.