/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
skifte virus prg.
Fra : flemming_h
Vist : 586 gange
300 point
Dato : 18-10-14 12:30

Hej
Jeg skal skifte virus prg. (fra kaspersky til yousee) jeg skal først slette gl. prg

Så mit spørgsmål er " skal jeg afbryde nettet inden jeg sletter ? hvis ikke , hvad så med sikkerhed før jeg får installeret ?

venlig hilsen Flemming

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 18-10-14 12:45

Du mener sikkert antivirusprogram.
Nej du behøver ikke helt afbryde forfindelsen, det nye program vil sikkert opdateres og måske skal der hentes installationsfiler også mens der installeres.
Hent det nye program og gem det på skrivebordet
Et antivirusprogram har mange filer og er i forbindelse med alt på din computer så derfor er det en god ide' at bruge producentens værktøj til at afinstallere programmet, værktøjet er gratis og kan hentes her:
http://support.kaspersky.com/common/service.aspx?el=1464 klik på How to use the utility og vælg din Windows på listen, efter afinstallering genstarter du computeren og installerer det nye program

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-14 12:46

Kaspersky er et antivirus program og yousee er en tv udbyder!

Men hvis du har hentet et andet AV program som kan installeres offline, så villle det være smart at afbryde internetforbindelse og så fjerne gammelt AV program, installere det nye AV program og så aktivere internetforbindelse igen!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-14 12:48

Citat
hvad så med sikkerhed før jeg får installeret ?
du surfer jo ikke rundt på nettet de få minutter det tager at installere det nye program, der sker ikke noget medmindre computeren allerede er inficeret og det er den sikkert ikke når du har brugt det bedste antivirus program indtil nu, hvorfor skifte?

Godkendelse af svar
Fra : flemming_h

Dato : 18-10-14 12:51

Tak for svaret o.v.n..
Det var hurtigt ja ja selvfølgeligt antivirus - jeg mente bare man afbryd indtil prg. bad om det
men tak for svaret
Flemming

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-14 12:52

Selv tak!

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 18-10-14 12:54

yousee har også antivirus prg det er F-secure bruger det på andre maskiner

venlig hilsen Flemming

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-14 12:57

Citat
yousee er en tv udbyder!
som også sælger bredbånd og F-Secure sikkerhedsprogram: http://yousee.dk/bredbaand/sikkerhedsforside.aspx
Tak for accept og god sikker weekend

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-14 13:14

Citat
som også sælger bredbånd og F-Secure sikkerhedsprogram: http://yousee.dk/bredbaand/sikkerhedsforside.aspx

Ja-ja, men yousee er da ik' et antivirus program!