/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Publischer
Fra : sdam
Vist : 616 gange
200 point
Dato : 10-10-14 11:34

Jeg har nogle Publischer-filer, hvor der er skrevet noget i/på arken som jeg gerne vil have rettet/slettet, men det kan jeg ikke!
Hvordan kommer jeg afsted med dette...?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-14 12:56

Det kræver du har programmet Publisher!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-14 12:59

Har du ikke Publisher kan du downloade et alternativt program her:

http://wiki.scribus.net/canvas/Download

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-14 13:24

Du kan åbne .pub filen i Libre Office og redigere den, eneste ulempe er så at du kan ikke gemme den som en .pub fil, men kun som en .odg fil!

http://da.libreoffice.org/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-14 13:39

Ved du hvornår den publisher fil er lavet.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 10-10-14 14:07

Jeg har selvfølgelig Publisher installeret, men filerne er efterhånden flere år gamle....

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-14 14:21

Har ingen betydning - filerne kan altid åbnes af det nyeste program...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-14 14:28

Hvis du ikke kan åbne dem ved dobbelt-klik så prøv at starte Publisher og så vælg filer,
åbn, og så finde din fil, kan du stadig ikke åbne den så prøv at find den i stifinder,
højreklik på den og vælg egenskaber og så tjek at den ikke er skrivebeskyttet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-14 14:54

Citat
Har ingen betydning - filerne kan altid åbnes af det nyeste program...

Marken - Du aner ikke noget som helst om hvorfor jeg spørger.
Det kunne jo være at jeg havde en Publisher som jeg ville forære væk.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 10-10-14 15:29

For at fjerne eventuelle misforståelser, så kan jeg godt åbne selve filen, men det jeg ikke kan, er at rette og redigere i selve filen.
Kan ikke rigtig forklare det bedre, men hvis der er én der tør kommen med sin mailadresse, så kan jeg sende filen frem til vedkommende

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-14 16:11

Ok-er sendt.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 10-10-14 16:28

Så skulle den være rettet, du kan evt selv skrive navn på med pen eller lave en teksttboks og sætte på!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-10-14 20:13

Citat
Marken - Du aner ikke noget som helst om hvorfor jeg spørger.
Det kunne jo være at jeg havde en Publisher som jeg ville forære væk.

Hvad skulle det dog have med sagen at gøre?

Så må du jo udtrykke dig forståeligt - men undskyld jeg prøvede at hjælpe!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-14 20:36

never mind marken

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 12-10-14 10:53

Tak for svaret - og hjælpen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-10-14 11:19

velbekomme