/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Opdater vindue 2 ved submit i vindue 1.
Fra : PlopFun
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 16-06-03 11:32

Baggrundshistorie :

I vores kantine skal man kunne "købe" mad ved at kører sit ID kort igennem en stregkodelæser. Når dette gøres, tjekkes om nummeret eksisterer i medarbejder databasen (via php/sql)
Hvis det eksistere, får man en menu side, hvor man vælger hvilke menu og hvormange af hver meneu man vil ha'.
Dette sættes så ind i DB'en og man får så første side igen, så næste "kunde" kan bestille.
Så lang så godt...

Maskinen der håndterer bestillingerne har 2 skærme på, en til bestilling, og en hvor køkkenet kan se hvad der bestilles.

Problemet:
Når "kunden" køber en menu, skal køkkenet jo kunne se hvad der købes, og af hvem.
Derfor har jeg brug for et script der opdaterer køkkenets liste (browser window) hver gang man submit'er sin bestilling.

Jeg kunne forstille mig noget ala :

window.opener.status="et eller andet";
window.close();

Men da java er helt uden for min viden, vil jeg her bede om lidt hjælp til hvordan jeg får opdateret browser vindue nr. 2 når man submitter i browser vindue nr. 1, som jo så sendes tilbage til "forsiden"..

På forhånd tak
Svend

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 16-06-03 11:36

jeg finder lige noget der opdater hver x antal tid

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 16-06-03 11:46

setTimeout( "location.href='siden.php?stamp_to=<?=$s?>'", 5000 );

location.href= er den side der skal opdateres og 5000 er hvor tit det skal ske her er det hver 5 sek

Håber det kan bruges

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 16-06-03 11:46

det skal bare indsættes i din php kode

Kommentar
Fra : PlopFun

Dato : 16-06-03 12:04

<?php
header("refresh:5");
?>

Hedder den slags i PHP
Men det var ikke det jeg gik efter.
Jeg ønsker ikke siden skal stå og lave unødig trafik mod sql serveren ved at lave query's hvert 5 sekund, men KUN når der submittes fra menu siden.
Derfor ønsker jeg at browser vindue nr.2 opdateres når der submit'es i browser vindue nr.1

Eller skal du have tak for dit indlæg

MVH
Svend

Kommentar
Fra : PlopFun

Dato : 18-06-03 10:18

Hmmm.

Jeg har læst noget om at man med et JavaScript kan åbne, lukke og/eller opdatere "parrent window" fra et "child window",og det kunne jo evt. være løsningen.
Er der ikke en frisk Java guru der kunne hjælpe mig med formuleringen af det ?

MVH
Svend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-03 09:33

I din <form>, hvis der sådan en du bruger, kan du sætte onSubmit eventen til at gøre 'hvad der nu skal gøres' ved submit.

Eks. <form onSubmit="parent.frameName.location.href='din_url'"> hvor frameName er navnet på den frame du vil have opdateret. Er den frame du skal opdater defineret som eksempelvis den 3. frame kan du alternativt bruge:
<form onSubmit="parent.frame[3].location.href='din_url'">

Ved ikke helt, hvordan du styrer to skærme. Jeg er ikke GURU

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:12

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-06 21:39

Kunne du bruge kommentarerne til noget?

Jeg hopper nemlig af her ,-)

</MOLOKYLE>