/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
No El hegn
Fra : svendgiversen
Vist : 888 gange
165 point
Dato : 02-10-14 19:05

Tre af min kones fætre er døde af Parkinson, alle tvillinger, og vist alle med tvillinge søstre?
Er der nogen der kan genkende dette? Og kan søstrenes xy kromosomer hugge fra vore xx??

Men da jeg så fremlagde det for vor en af vore svigerinder,
kom hun med noget endnu værre, og endnu mere uforståeligt:

En fra hendes familie, med en lignende sygdom,
kunne holde på et elektrisk hegn, uden at mærke noget.

Er der nogen der har hørt om noget lignende???
Og kan forklare hvorfor????

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-14 19:21

Det der undrer mig er overskriften
Citat
No El hegn

Den med EL hegnet, har været i TV og kan sikkert findes på tuben - han kunne også få pære til at lyse
Fup eller Fidus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-14 19:22

Citat
Den med EL hegnet, har været i TV

Altså ikke din familie, men en mand fra Øst Europa - Sorry.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-10-14 19:28

Har ingen tvillingsøstre

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 175 point
Dato : 02-10-14 19:41

Arvegang
På grundlag af tidligere tvillingeundersøgelser er arvelige faktorer hidtil blevet afvist. Men et stigende antal videnskabelige rapporter stiller nu spørgsmålstegn herved. Måske er sygdommen forårsaget af en kombination af arvelige og miljømæssige forhold.Der findes enkelte italienske og græske familier hvor et defekt arveanlag på kromosom nr. 4 (en mutation i a-synuclein genet) viderføres til næste generation således at 50% af børnene får Parkinsons sygdom.Man har ikke påvist tilsvarende defekte arveanlæg hos parkinsonpatienter iøvrigt.Hos nogle parkinsonpatienter med tidlig debut af Parkinsons sygdom dvs. før 40-års alderen er også påvist et defekt arveanlæg, i dette tilfælde på kromosom nr. 6 (mutation i parkin genet), hvor udbredt denne defekt er ved vi ikke, men en undersøgelse desangående er undervejs i Danmark . I disse tilfælde er risikoen for at nedarve sygdommen meget mindre, idet dette kræver et defekt arveanlæg fra både moderen og faderen. Se også "Parkinson-projektet"
http://www.danmodis.dk/sygdomme/parkinsons-sygdom

http://www.parkinson.dk/fakta-om-parkinson/hvad-er-parkinsons-sygdom/arvelighed

http://www.heste-nettet.dk/forum/5/556515/556515/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-10-14 20:00

Citat
Og kan søstrenes xy kromosomer hugge fra vore xx??

Der er noget du har misforstået. Med mindre der er alvorlige fejl i kønskromosomerne, er det mænd, som har xy og kvinder som har xx.

Mænd har x kromosomet fra deres mor og y kromosomet fra deres far.
Kvinder har et x fra hver af deres forældre.
Det er ikke noget søskende fostre kan tage fra hinanden. Man har ingen kromosomer fra sine søskende, Men da begge søskende har kromosomerne fra deres fælles forældre har de naturligvis en del til fælles.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-14 20:18

Hvis huden er meget tør, virker det isolerende.

Jeg har hørt om 3 brødre hvor de to er tvillinger og den tredie er trilling .............. Hvordan det så kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-14 20:21

Citat
Der er noget du har misforstået. Med mindre der er alvorlige fejl i kønskromosomerne, er det mænd, som har xy og kvinder som har xx.

Citat
Og kan søstrenes xy kromosomer hugge fra vore xx??

Nu er jeg kommet i tvivl, jeg troede svendgiversen var en mand

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-14 20:34

Godt, kloge transor, det er over 50 år siden, at jeg lærte om kromosomer.
og jeg må desværre videregive, mange svage nevøer og flere robuste niecer i min familie.

Og du, Marken er stadig mejet/meget, du må være glad over ikke at har tvilling søstre.

Og den går ikke længere, mig selv, jeg plejer at give points til den der først svarer,
men ikke denne gang, det er for tyndt, og ingen af de nævnte er min svigerinde.
Det var kun for at narre en anden kandu bruger, der ynder at blande sig.

Foreløbig er katekismus indlæg langt det bedste...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-14 20:51

Forklaringen om den tørre hud der isolerer, er jo fakta som du også ved som ingeniør.

Siden du kan bedømme alle svarene ............... så kender du måske svaret på forhånd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-14 21:11

Nå, du vovede at blande dig ans, selv om det intet har været om nogen familie føljeton, før nu.

"jeg troede svendgiversen var en mand"

Ja, det kan du være helt sikker på, en af de sidste vikinger nordpå, uanset kromosomer,
hvor vi lige har været, efter Leif den Lykelige og Erik den Røde.

Jeg husker stadig, at jeg hentede døde kyllinger i ans, men vist ikke hos dig?
Hvordan har dine blegede yy kromosomer det med at være fra hovedstaden??

Og sorry, der var slet ikke det der var det oprindelige soørgsmål???

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-10-14 09:18

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-14 09:20

Hvis dette citat var henledt til min person

Citat
Det var kun for at narre en anden kandu bruger, der ynder at blande sig.

Mig kan du ikke narre, jeg er god til at læse det, der står mellem linjerne.

Citat
Nå, du vovede at blande dig ans

Hvad skulle dog afholde mig for det ???????

Citat
Hvordan har dine blegede yy kromosomer det med at være fra hovedstaden??

svendgiversen, du prøver at være aggressiv, men jeg håber, at du selv morer dig, for hos mig preller det bare af.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-14 09:21

svendgiversen og katekismus er slyngveninder hahaha

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-10-14 09:51

Selvtak