/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Feedback på min første hjemmeside ønskes~
Fra : PGaard
Vist : 325 gange
100 point
Dato : 15-06-03 18:22

Hej alle sammen

Fik en idé for et par år siden og satte dem for nyligt ud i verden...
Vidste ikke en meter om hjemmeside programmering, men tog tyren ved hornene og gik i gang..
Af en god veninde havde jeg fået anbefalet Dreamweaver og efter at have kigget en smule på den, gik jeg bare i gang.

Jeg ved selv at der er nogle få mangler på siden, og at den sikkert kunne være meget bedre, men jeg valgte et design som skulle være let overskueligt, let læseligt og lige til at gå til.. Og det lykkedes vist også meget godt..

Men da jeg jo ikke er nogen ørn til at lave hjemmesider, har jeg brug for jeres hjælp, meninger og idéer om / til det jeg har lavet..

Ville være glad for respons, tips, tricks og så videre og alt det kan i sende til mig på min mail her eller på det mail link i finder på min side.

Siden er www.fakelinien.dk

Jeg vil i øvrigt også gerne vide, hvordan man gemmer de ændringer man laver ved "vis kilde" da jeg har prøvet at gemme et META NAME TAG men det vil ikke rigtig lykkedes.. Det drejer dig om følgende tag:
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW"> Da jeg gerne vil have indekseringen på undersiderne væk fra søgemaskinernes resultatliste..

Håber på en masse gode råd og respons !

Mvh. Palle

PS.. Idéen med siden er jo hvad den er og ok i må da selvfølgelig gerne kommenterer det, men det er nu ikke så meget det jeg er interesseret i.. Det er mere programdelen, udseendet og hvad der ellers kunne være af mulige forbedringer, som jeg meget gerne vil have lidt respons på.. ;)

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 15-06-03 20:54

hej palle

Prøv at ramme linkne ind med en ramme der er en anelse mørkere/lysere og lav lidt ved over skriften den virker kedelig ikke så meget navnet men det rundt om den og så skal den centreres. farverne er fede dem kan jeg godt lide og ideen er god vil jeg lige sige som en bemærkning

Linkman
Linkman webart
Homemade webart
http://www.iamlinkman.dk

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 15-06-03 21:23

Loader rimeligt hurtigt +
Kønne piger +
Dårlig kontrast - (ikke alle kan se 16 el. 32 mil. farver: Baggrund på overskrift!) se:

http://www.w3schools.com/html/html_colors.asp

Rart med minimalistisk mouseover +

Svært at bedømme uden adgang til kildekode (Stor respekt for kodebeskyttelse, men IKKE; hvis nogen skal sige noget fornuftigt om din side)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-03 21:24

Iøvrigt; læs om Meta Tag's på : www.metamaten.dk

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 15-06-03 21:33

du har adgang til kildekoden holde v.musetast nede tryk så på den højre så kommer listen hvor du kan se kilden
virker hos mig

Linkman

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-03 21:45

Ok. rigtigt nok... tanketorsk

Brug CSS style's istedet for bgcolor=".." topmargin=".." leftmargin=".." i <BODY> og andre steder. Så ka' du styre dit layout ét sted.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-03 21:52

Ska' du skjule din kode så prøv :

function click()
{
if (((event.button==2) & (navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer")) || (event.button==3))
{ alert('No Peeking'); }
}
document.onmousedown=click;

Glem så ALT om v.musetast.

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 16-06-03 09:35

Hej og godmorgen

Wow.... det var da en herlig respons at få og så hele 6 svar med det samme..

Nå men lige igennem det engang.. *S*

Linkman >> Har selv tænkt lidt på det og synes det er en god ide at give linkene en ramme eller lignende... Så det vil jeg kigge på hurtigt..

Molokyle >> Hmmm... aner ikke hvordan og hvorfor mine koder er beskyttet ! *G* Lavede bare siden, uden nogen egentlig forstand på det jeg var i gang med.. Så hvordan den er blevet beskyttet, det aner jeg ikke..

Med hensyn til kontrasten, så er jeg ikke helt sikker på at jeg ved hvad du mener med 16 og 32 mil farver ????
Men utroligt glad for dine 3 plusser og tips... !

Linkman >> det er ikke noget problem for mig at læse kildekoden.. Men ville også gerne kunne ændre i den, så jeg kunne få det der meta tag med..

Kopi af tekst fra Google help !!
******
Fjern undersider

Hvis du vil forhindre alle robotter i at indexere bestemte sider på dit site, kan du bruge følgende meta tag element i sidens HTML kode:

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">
*******

Det er det mega tag som jeg vil have puttet ind i kildekoden, da jeg derved undgår at google finder mine undersider også... Ser lidt dumt ud, hvis man kun klikker på menu siden eller overskrift siden osv..

Molokyle >> Hmmm... skal vist lige læse en smule på css style, for det aner jeg rent faktisk ikke hvad er !! *S*

Molokyle >> og igen, så har jeg ikke gjort noget for at skjule min kode... Synes ikke det er nødvendigt, da mit design ikke er specielt avanceret eller flot.. Bare du ved sådan lige ud af landevejen....

Vil endnu engang takke jer for jeres gode råd og tips.. Nu fik jeg jo lige lidt mere at se til, efter at have læst alle jeres svar.....

Håber i får en dejlig dag..

Mvh og godmorgen ;)
Palle

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-10-03 14:04

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey

Godkendelse af svar
Fra : PGaard

Dato : 02-10-03 08:24

Vile gerne have delt pointene imellem Linkman og dig, men desværre tillader system det ikke..
Men i hvert fald take for svaret alle sammen..

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 07-11-03 18:08

Hej igen alle sammen

Nu er alle eller i hvert fald nogen af de tin lavet om, som jeg her igennem har fået gode ideér og forslag med / om..
Så kig da lige forbi på www.fakelinien.dk og fortæl mig din mening om sitet !

Ha en god aften alle sammen..
Mvh. Palle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 18:45

Første sædvanlige test :

Citat
Please wait while http://www.fakelinien.dk is downloaded to our server and checked...

And the Results Are...

CSE HTML Validator Professional v6.01 generated 4 error messages, 3 warning messages, and 17 other messages when checking this web page. These problems may damage this web page's search engine rankings as well as cause viewing problems for visitors. It is highly recommended that any problems be corrected.

ACCESSIBILITY INFORMATION: Of all the messages generated, 3 messages had to do with accessibility. While this page did not generate any accessibility errors or warnings (Congratulations!), it is very likely that there are opportunities to improve this web site's accessibility. Consider reviewing this web site for accessibility issues. CSE HTML Validator can help.

..og så den anden :

Citat
Fatal Error: No DOCTYPE specified!

I could not parse this document, because it does not include a DOCTYPE Declaration. A DOCTYPE Declaration is mandatory for most current markup languages and without such a declaration it is impossible to validate this document.

You should place a DOCTYPE declaration as the very first thing in your HTML document. For example, for a typical XHTML 1.0 document:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">
<head>
<title>Title</title>
</head>

<body>
<!-- ... body of document ... -->
</body>
</html>

For XML documents, you may also wish to include an "XML Declaration" even before the DOCTYPE Declaration, but this is not well supported in older browsers. More information about this can be found in the XHTML 1.0 Recommendation.

The W3C QA Activity maintains a List of Valid Doctypes that you can choose from, and the WDG maintains a document on "Choosing a DOCTYPE".

Tjae... Der er et stykke vej endnu...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 18:49

Ps. se bort fra : "target="_blank"> i ovenstående. Det er noget kandu.dk's parser sætter ind. Ikke min skyld. Sorry..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 07-11-03 20:37

Hej molekyle

Hmmm... ja der er måske et stykke vej endnu..
Men ovennævnte blev jeg nu ikke meget klogere af ! *G*

Hvor og hvordan fremkommer de ovenstående tekster ??
For jeg har aldrig set dem før !!

Og hvordan kan jeg umiddelbart få de fejl væk, som der foroven beskrives / nævnes ??

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-03 20:46

1. Tjek : Hop ind på : http://www.htmlvalidator.com/

Tag en trial, du kan bruge den til 100 html filer eller i 30 dage. Ved at validere din html fil med dette redskab får du en *.val fil der fortæller hvad problemet er.

2. tjek : Snus til : http://www.w3schools.com/site/site_validate.asp

Der får du en forklaring på dit manglende <!DOCTYPE> tag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 07-11-03 21:03

Hej igen

Jamen jeg smider mig lynhurtigt over det.. :0)

Tak for tippene MOLEKYLE. Du er en guttermand..

Ha en rigtig god weekend..
mvh. Palle