/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Jopcenter, Java opdatering, mistet dagpe
Fra : lexiben2
Vist : 861 gange
100 point
Dato : 06-08-14 07:47

Hej Kanduer.
Kender du en som også har mistet dagpenge, fordi java opdatering ikke virker på windows xp, og hermed har mistet sin registreringer som jopsøgende, og herefter mistet dagpenge. jo flere vi står sammen, gør at jopcenter må erkende deres ("fejl- dårlig brugervenlighed")
kom glad.
M.v.h. L2

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-08-14 07:57

Har da aldrig hørt så søgt en forklaring - den er lidt vel langt ude i hampen...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-08-14 08:17

- Java 7.65 virker på XP...

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 06-08-14 10:44

Det syntes jeg bestemt ikke marken84, når jeg kender 3 personer der har mistet dagpenge, så funger det ikke godt nok. Det kunne jo være der var rigtig mange ledige der er kommet i klemme.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-14 11:18

Hjælper ikke en dyt, det er folks eget ansvar, herunder at skaffe sig adgang hos families/venners computer eller på biblioteket.

Ved ikke lige hvordan dagpengeproceduren fungerer, men et par enkelte gange er Jobnet gået helt ned så vi fik mail om at det ikke ville få konsekvenser, det var før NemID.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-08-14 11:43

Citat
Det syntes jeg bestemt ikke marken84, når jeg kender 3 personer der har mistet dagpenge, så funger det ikke godt nok. Det kunne jo være der var rigtig mange ledige der er kommet i klemme.

Hallo du der hvor gammel er det egentlig du er?

Citat
45 år, mand, rolig af natur, inponeret af kandu.dk

Så sidder man da ikke bare på sin flade og lader tingene ske - så opsøger man da jobcenteret og får sat tingene på plads inden det går galt

Kommentar
Fra : HomeAlone

Dato : 06-08-14 11:55

Man kan oprette et login/pw på jobnet.dk så man ikke behøver at bruge nemid

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-08-14 12:19

Citat
Man kan oprette et login/pw på jobnet.dk så man ikke behøver at bruge nemid

Jeg mener bestemt at det kun gælder hvis man har oprettet et CV til almindelig jobagenter ligesom på Ofir.

Er man på overførselsindkomst får man det fra jobcentret da det jo skal hænge sammen med andre ting (overvågning)..........det kan så køres sideløbende med NemID.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-14 14:55

Først en oversigt fra Version2 (IT for Professionelle):

http://www.version2.dk/fokus/nemid

..så det relevante i forhold til ' postulatet:
Citat
..fordi java opdatering ikke virker på windows xp

Nemlig:

http://www.version2.dk/artikel/270000-nemid-brugere-kan-fortsaette-paa-windows-xp-men-boer-opgradere-67520
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-14 15:04

Ps. Som jeg har nævnt før hér på sitet:
Citat
Men omkring Java opdateringer, så opdaterer Oracle stadig version 7.XX fremover (seneste version er 7.65), men version 8.XX supporterer ikke Windows XP og kan derfor ikke installeres på denne platform.

Dette gør dog ikke den store forskel, da denne 'forskel' alene ligger i brugergrænsefladen.
Dvs. Menuer, Opsætning, Indstillinger, osv. (Options, Settings, Preferences, ect.)
..eller hva' I nu har lyst at kalde en brugergrænseflade?

http://www.kandu.dk/Spg171542.aspx#1962628
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-14 15:08

Dvs. På jobnet.dk bliver du på startsiden oplyst om:
Citat
Her er dit overblik
Besked fra Jobnet: Opdateret besked om ny Java-opdatering
Læs besked

Jobnetsupporten har tidligere oplyst følgende på baggrund af information fra Digitaliseringsstyrelsen:

”Den 15. juli 2014 kommer der en ny global opdatering af Java, der er forudsætningen for at kunne anvende NemID.
Når du opdaterer til den nye version, vil Java ikke længere fungere sammen med styresystemet Windows XP. Det betyder, at du - hvis du benytter en pc med Windows XP - efter Java-opdateringen ikke længere kan logge på offentlige hjemmesider med NemID. Dette gælder også login på Jobnet.

Du vil fortsat kunne logge på Jobnet med dine brugerkoder”.

Digitaliseringsstyrelsen har den 14. juli 2014 oplyst, at den endelige udgave af den nye opdatering til Java fortsat kan anvendes af NemID-brugere med XP på deres pc. Hvis du benytter Windows XP på din pc, kan du derfor opdatere Java og fortsat logge på Jobnet (og netbank) med NemID.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 06-08-14 18:59

Tak for svaret molokyle.