/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Kursus i HTML
Fra : NielsPT
Vist : 434 gange
106 point
Dato : 15-06-03 17:53

Er der nogen gode sider, hvor man kan lære at kode i HTML?
Jeg er ca. halvt igennem det kursus KANDU.dk har...
Men findes der andre?

Og forresten: Hvad er fordelene ved at lave en hjemmeside i HTML, fremfor at lave den i eks. FrontPage, med de "normale" muligheder man ellers der har...? (ved godt at man også kan skrive HTML i FP..)

Hvor lang tid tager det at blive god til at skrive i HTML.. der findes jo en milliardmillion koder..

Mvh Niels...

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 15-06-03 18:08

http://www.html.dk/

FrontPage er for amatør og der kan meget let ses forskæl og muligheder i stadart modellen af FrontPage er begrænset.

På 3 måneder ville du kunne lave dit eget website så let som ingen ting. du skal bare prøve og prøve, man lærer af sine fejl

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 116 point
Dato : 15-06-03 18:11

Hej Niels

http://www.echoecho.com/dk/school.htm

og www.html.dk

udover det er der rigtig mange andre sider - men jeg nøjes med disse to ekstra - der er til mange aftener der.

Det med hvor lang tid det tager at blive god - at kunne de fleste koder udenad .... tja det kommer lidt an på hvor meget man roder med det - det er ikke sådan at man vågner en morgen og så kan man dem bare udenad, det kommer stille og roligt hen ad vejen.

du skriver : "Og forresten: Hvad er fordelene ved at lave en hjemmeside i HTML"
HTML er et kodesprog - og uanset hvad du laver din side i ( hvilken editor ) er det altsammen html = Hyper text Markup Language.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår formuleringen af dit spørgsmål.

Men vend tilbage hvis jeg helt har misforstået dig

Karina

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 15-06-03 18:12
Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-06-03 18:14

[citat]
og der kan meget let ses forskæl
[/code]

Det er ikke helt rigtigt at man sagtens kan se forskel - jeg har lavet masser af sider hvor jeg garanterer for at du ikke kan se det er lavet i Frontpage - hvis man er kreativ behøver Frontpage IKKE kun at være pegefølsomme knapper, synlige rammer osv osv.....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-06-03 19:02

Og så er Front Page jo bare et værksted, med dig som maleren, der former siderne.
Inden du laver nogle automatiske fancy sider, er det måske en god ide, som du jo også er i gang med, nemlig at lære det grundlæggende. Som i andre større programmer er det faktisk på papiret man starter, når et projekt planlægges.
Du kan altid spørge her på kandu, og ingen spørgsmål er "for dumme".
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-03 19:15

Lad mig gi' dig et godt link :

http://www.w3schools.com/ (hvis du er til engelsk)

...ellers; fnollerpigens: http://www.html.dk

..ellers; go'e links på min hjemmeside under "Progammering"

...iøvrigt har Emesen ret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-06-03 20:02

[citat]
Det er ikke helt rigtigt at man sagtens kan se forskel - jeg har lavet masser af sider hvor jeg garanterer for at du ikke kan se det er lavet i Frontpage - hvis man er kreativ behøver Frontpage IKKE kun at være pegefølsomme knapper, synlige rammer osv osv.....
[/code]

Jeg kan ikke være mere enig med Karina. Du kan garanteret lave en side i Frontpage som er lige så flot og professionel som en der er lavet på den hårde metode med kodning i html, men du skal vide at det er ikke så fornemt at sige at du har lavet den i Frontpage. I mange prof. koderes ører er det et fyord.
mvh als

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-03 20:07

Rigtigt nok... Men...
Frontpage har en kedelig vane med at reklamere med sig selv og Microsoft.

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-06-03 20:08

Denne har min svoger lavet i Frontpage. Ligner den måske en amatørside?
http://www.agramkow.dk/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-03 20:10

ØÅeh... sku' ha' været ; 'FOR' sig selv osv.

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-06-03 20:11

molokyle> hm...Jeg kan da ikke se noget om Microsoft på FrontPage-sider så den forstår jeg ikke helt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-03 20:14

als ->Læs Meta Tag'ene når du har lavet en side i Front'en.
Iøvrigt ikke en diskussion vi skal føre her.

Mvh. MoloKyle.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-06-03 20:16

Man kan se Microsoft navnet i "Vis kilde" men generer det MEGET kan det sagtens slettes - det BEHØVER ikke stå der.

Als, rigtig flot side din svoger har lavet ( det understreger min holdning )

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-06-03 14:20

tak for jeres kommentarer, og svar alle sammen!
Det nogle meget gode links, I har lagt ud!
Jeg venter lige et par dage, med at lukke spørgsmålet!

mvh Niels

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-06-03 14:42

Ved ikke om jeg har sagt det før - men glæder mig til at se den færdige side Niels - så husk at holde os underrrettet .......

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-06-03 19:33

til Karina..
Der går nok et gooodt stykke tid.. Men skal selvfølgelig nok underrette når den kommer på.. Hvis den kommer op..

Mvh Niels..

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-06-03 19:34

til Karina..
Der går nok et gooodt stykke tid.. Men skal selvfølgelig nok underrette når den kommer op.. Hvis den kommer op..

Mvh Niels..