/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
VPN Forbindelse
Fra : Footprint
Vist : 645 gange
200 point
Dato : 15-07-14 16:16

Hej med jer.

Jeg her opsat en NAS som VPN server og jeg kan også tilgå NAS'en via en VPN forbindelse og efterflægende logge ind via webmodulet. Jeg kan se i NAS'ens LOG at jeg er logget på VPN serveren..

MEN:

jeg kan ikke så adgang til mine adgang via netværksdrev til de dokumenter som ligger på serveren. jeg har prøvet at gå i kør og skrive \\ipadressen til server.. uden resultat..

jeg har prøvet at tilføje et nyt netværksdrev via denne computer..

Jeg har rettigheder på NAS til pågældende mapper..
jeg her konfigureret min firewall til at give adgang til VPN porte 1723

jeg har haft en kammerat til at prøve forbindelsen af og han kunne godt få adgang...

jeg bruger Windows 7 og NAS'en er en synology er en DS414..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-07-14 21:47

Kan du pinge NAS'ens inderside IP? Kan du lave en nslookup i "cmd" på NAS'ens navn og få dens inderside IP?
Du skal formentlig tilføje et par linjer i din host fil på computeren. Host filen ligger her, stien er den samme på Win2000/XP/7/8/8.1
C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 200 point
Dato : 16-07-14 13:21

Jeg har et par af disse Synology servere kørende ude i byen. Jeg har brugt open VPN og det er vist ikke port 1723, men det er vel ellers samme fremgangsmåde. Der er jo ikke nogen grund til at bruge VPN hvis du sidder på samme net som serveren. Jeg må forstå at du også har lavet hul i din router. så hvis du kan tilgå serverens web interface med din PC siddende på et fremmed net, med den IP som serveren har på sit eget net så virker VPN rigtigt. altså ikke med den wan ip den pågældende router har fået tildelt fra udbyderen.
hvis ovenstående virker lader du din PC Connecte til et netdrev med ip serverens lokale IP og med de brugerrettigheder og password du har givet dig selv på serveren. nu vil den mappe være tilgængelig altid. Håber det gav lidt lys og ikke forvirring. Hilsen Steen
PS: Det er ikke lykkedes mig at have forbindelse til begge 2 samtidig.

Godkendelse af svar
Fra : Footprint

Dato : 16-07-14 22:30

Tak for svaret stone47.

lokale IP var det keyword jeg lige manglede, jeg forsøgte at bruge den ip som som serveen har på wan siden...

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 17-07-14 08:44

Ok så var det godt jeg fik nævnt disse begreber.
hilsen Steen