/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netgear
Fra : jensviggo
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 26-06-14 16:17

Har trådløs netværk gennem en tilgin router, som står inde i stuen ca. 50 meter fra hvor jeg sidder nu nemlig i haven. Jeg har voldsomme problemer med at få forbindelse med den, nogen gange lykkes det andre gange ikke, men på listen er der en netgear forbindelse der virker hvergang, hvis er den og hvorfor er den mon ikke kodet, kan jeg finde ud af hvis det er?
Skriver fra min Acer laptop E728.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-06-14 17:21

Det da fint nok, så har du jo GRATIS internet!

Det må være en af dine nærmeste naboer, hvis signalet er bedre end dit eget,
så må det være en tæt på, spørg dine naboer om de har en netgearrouter!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-06-14 17:22

PS og fortæl dem så også at den ikke er krypteret/med kode, så alle kan logge på den!!!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-06-14 17:41

Citat
vis er den og hvorfor er den mon ikke kodet, kan jeg finde ud af hvis det er?

På en windows computer kan du hente inSSIDer, freeware cersion kan hentes her: http://www.majorgeeks.com/files/details/inssider.html
Med inSSIDer kan du hurtigt spore dig ind på hvad retning du skal gå for at finde pågældende router.

Der kan være mange grunde til at det ikke er kodet, en af de vigtigste at være opmærksom på er, at det kan være lavet sådan for at lokke folk til at bruge det og de så sider og aflurer brugernavne og passwords til de ting du tilgår via deres forbindelse.

Det kan jo også bare være fordi de ikke aner hvordan sikrer sit netværk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-14 18:44

Fryd........hvis den pivåbne router havde være med gammeldags opkald og minutpris

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-06-14 07:48

Det program der henvises til kan jeg ikke få til at virke installation ok men hvad så mon har prøvet flere muligheder men vil ikke

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-06-14 08:51

Ved at bruge en kanal, der ikke er så brugt, vil du undgå at støde sammen med dine naboers netværk. Samtidig er det ofte sådan, at naboerne i høj grad bruger de samme kanaler, da de bare bruger routerens standardindstillinger.

Med programmer som WirelessNetView, se linket , får du en oversigt over trådløse netværk i nærheden, og du kan samtidig se, hvilke kanaler dine naboer bruger (du kan også se, hvilken frekvens de sender på).
Så hvis dine tætteste naboer sender på kanal 6 eller 11, kan du, fra opsætningsmenuen på din router, vælge en af de kanaler, hvor du helt undgår dem.

http://www.computerworld.dk/art/116187/8-gode-raad-hjaelp-dit-traadloese-netvaerk-op-i-hastighed

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 27-06-14 10:19

Det program du har hentet fortæller jo ikke navn og adresse på netgear router!

Når det er installeret så kan du læse signalstyrken på de nærliggende wifi netværk,
så tag pc og gå i retning af hvor du tror det er, opdater/genopfrisk visning i program
og aflæs signalstyrken igen, på den måde kan du pejle dig frem til netgear routeren!

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 30-06-14 20:06

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-06-14 20:37

velbekomme