/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Briller fra udenlandske hjemmesider
Fra : begga
Vist : 934 gange
94 point
Dato : 01-05-14 13:39

Hej
Er der nogen der har erfaringer med at købe briller fra giarre.com og otticannet.com? Er det ukompliceret og ved hvilken optiker kan man købe en test , der passer?
Mvh. Begga

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-14 13:57

Citat
ved hvilken optiker kan man købe en test , der passer?

Det kan din Øjenlæge.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 01-05-14 14:06

Der er meget lang ventetid, så vidt jeg er orienteret

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-05-14 14:10

God fornøjelse med det vanvittige projekt...

Vil du så tage til f.eks. Italien og få dem rettet til - og hvad hvis de ikke passer i styrken?

Kommentar
Fra : begga

Dato : 01-05-14 14:14

Der er også en hjemmeside der hedder selectspecs.com, der er en meget udførlig vejledning. Briller er meget dyre i dk, så et vil være rarat at spare 50%. Jeg har ikke bygningsfejl men er almindeligt nærsynet.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-05-14 14:50

Hvad med i stedet at købe briller, når du er på ferie i udlandet.
Så betaler differencen jo noget af ferien

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 94 point
Dato : 01-05-14 15:19
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-14 16:45

Du kan jo ikke købe briller uden at prøve dem, du må da være sikker på at de passer,
både i styrke og evt. korektioner for bygnings fejl.

I stedet for at købe blindt på nettet, tag til Flensborg, det nærmeste sted med billige kvalitets briller.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-14 19:27

Ellers er Cypern stedet med billige briller, som jeg er orienteret.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-05-14 20:45

Jeg har brugt briller i mange år og jeg turde ikke bestille dem over nettet.

Min erfaring er, at brillestellet skal rettes til nogle gang før jeg er helt tilfreds, det kan også blive nødvendigt, at rette dem ind i mellem.
F.eks. bankede min søn flere gange hovedet ind i mine briller, når jeg skulle sige godnat til ham da han var mindre, og flere gange betød det, at mit brillestel skulle rettes.

Jeg har i mange år købt briller hos Profil Optik og sidste gang fik jeg et dyrt stel til halv pris.

Jeg benytter mig af deres brille-abonnement: http://www.profiloptik.dk/service/brilleabonnement.aspx

Kommentar
Fra : begga

Dato : 02-05-14 10:57

Tak for alle de gode svar so far

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 03-07-14 11:23

Tak for svaret katekismus.