/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Behandling af ringorm (pris)
Fra : MinFørsteKat
Vist : 789 gange
500 point
Dato : 09-03-14 18:20

Så vidt jeg kan forstå, så skal dyrlægen tage en prøve fra hårsækken, skæl, eller noget i den stil for at konstatere om katten har ringorm.
Ved i hvad ovennævnte koster (ca.)?

Og hvad med behandlingen?
Jeg mener at have læst at man kan behandle katten med noget der gør at den ikke vil blive smittet igen senere hen. Kender i noget til det?

Mvh
Min første kat

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-03-14 18:25

Citat
Fedt... Nu har jeg et sted, hvor jeg kan stille alle mine "dumme" spørgsmål

Du kunne evt. prøve at gå ind her:
https://www.google.dk/search?q=katte+ringorm&oq=katte+ringorm&aqs=chrome..69i57.4424j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 09-03-14 18:30

hej.
Jeg har voldtaget google og der står godt nok en masse om katte og ringorm. Men kan ikke finde noget om priser på det jeg nævner.
Har fundet noget shampoo et enkelt sted til 100 kr. og det var det.

Ellers tak

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-03-14 22:44

# MinFørsteKat

Jeg ved ikke hvor poten har fået det citat fra

I gamle dage behandlede man ringorm med jod ... den røde jod ... kaldte vi TØSEjod, da den ikke havde den store virkning, og så var der den sorte jod, som sved som ind i helvede, når den kom på de 2 ringorme jeg havde i nakken, men ved daglig smøring i godt en uge, var ringormen helt DØD.

Jeg ved ikke, om man i dag kan købe flydende sort jod på apotetek, men kan man det, så ville det være mit første valg af behandling.

Vil gerne høre hvad der videre sker

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 09-03-14 22:56

Hejsa vedikkealt

Citatet er fra min profil.. Men synes nu ikke mit spørgsmål er dumt ;) men poten må synes som han vil :p
Ringorm er en svampeinfektion og ikke en orm. Jeg har selv fået noget creme imod det koster omkring 80 kr.
Smart nok med det der jod, men må indrømme jeg er for blød til at smøre det på min kat hvis det sviger sådan :D
Jeg håbede bare at nogen vidste hvad det kostede at teste katten for ringorm, er bange for at det er ret dyrt, det virker ret omstændigt. Må bare være tålmodig og vente til imorgen hvor jeg kan ringe til dyrlægen

Accepteret svar
Fra : vedikkealt

Modtaget 250 point
Dato : 09-03-14 23:40

# MinFørsteKat

Uden at være negativ, så kan jeg ikke forestille mig, at du får "noget som helst" hos en dyrlæge til under 800 kr.

Hvis det er en land dyrlæge er det måske billigere, men er det en såkaldt - Smådyrs dyrlæge i en større eller mindre by, er jeg ikke sikker på, at 800 kr. er nok

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-03-14 23:55

Citat
Jeg håbede bare at nogen vidste hvad det kostede at teste katten for ringorm, er bange for at det er ret dyrt, det virker ret omstændigt. Må bare være tålmodig og vente til imorgen hvor jeg kan ringe til dyrlægen

Du er inde på noget af det rigtige lige nu...

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 10-03-14 00:08

Vedikkealt .. Tror desværre du har ret :p øv bøv :)

Poten .. Hvis man ikke må stille spørgsmål herinde uden provokerende svar om at spørge en ekspert, hvad er formålet med siden her så?? Hvis du bliver så irriteret at du føler dig nødsaget til at svare som du gør, hvad laver du så herinde?.. Evt. Kunne du ignorere spørgsmålet hvis du mener det er noget useriøst og urelevant fnidder.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-03-14 00:26

# MinFørsteKat

Jeg har også selv oplevet - At være for dum og uvidende til at stille et spørgsmål herinde

Og desværre er mange - af de gamle - her på Kandu faldet fra, da siden til tider har udviklet sig - ret så negativt

Jeg har haft flere på Bloker, da de ALTID var først på spørgsmålet ... og svarede - et eller andet bøvet

Og i dag bruger jeg ikke Kandu til ret meget, meget kan Googles, og har man som jeg, blot godt 20 venner på Facebook, eller et andet socialt medie, så brug det, her er chancerne MINDST lige så store for et brugbart svar - som her på Kandu.

Og så kan INGEN her på Kandu slette deres profil igen, det kender jeg IKKE andre steder her på nettet, hvor det ikke er muligt

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 10-03-14 00:45

Vedikkealt

Ja det da lidt øv det skal være sådan .. :( og egentlig underligt man ikke kan slette sin profil.. Har jeg heller ikke hørt om før ..
Men ja på FB svare folk da lidt mere venligt :D Så må jeg jo bruge mit netværk fremover :)

Godkendelse af svar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 10-03-14 12:33

Tak for svaret vedikkealt.
Jeg fandt aldrig ud af hvad det kostede, da hun valgte ikke at teste ham, fordi jeg ikke havde min søsters kat med som han har været meget sammen med.

Men fik noget Itrafungul som er noget væske han skal have i alt 3 uger med pause imellem. (behandling 5 ugers varighed) Det koster ca. 300 kr. og måtte så smide 400 oveni for konsultationen. Derudover skal jeg købe noget til at behandle overflader med og så skal der ellers gøres meget rent de næste 5 uger. (det koster ca. 100 kr.)

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-03-14 12:57

# MinFørsteKat

Så var mit bud på de 800 kr. ikke helt ved siden af

Men dyr koster om året. En kat små 5000 kr. om året, og en hund + 5000 kr. om året, sådan med mad og det hele - ormekur - lopper og vaccinationer.

Håber du ser dette svar.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 13-03-14 19:50

Hej igen vedikkealt.
Hehe ja det var ret godt gættet med de 800 :D .. Godt tilfreds med prisen i forhold til at jeg havde forventet at det blev dyrere .. Ja de sgut billige de kæledyr :)