/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Telefonsælgere
Fra : sdam
Vist : 805 gange
100 point
Dato : 27-02-14 15:56

Hvordan få man stoppet de her telefonsælgere med deres evige og aldeles trælse opkald? Kan man lave blokeringer nogen steder ??

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 110 point
Dato : 27-02-14 16:00
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-02-14 16:54

Når sådan nogle ringer op, siger jeg blot, "ingen interesse" før de er færdige og skal igang med deres næste indøvede salgssætning. Så gentages blot mantraet "ingen interesse" oven i deres salgsudgydelser. Og selvfølgelig slutter af med at smide røret på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-14 17:59

Robinsonlisten er det korrekte svar ..det burde virke efter ca. 3 mdr.
Virksomhederne er forpligtet til at følge denne !

Det burde være nok, at takke NEJ første gang de ringer ...alle andre opkald? ..er så et brud på markedsføringslovgivningen ...præcis; som omkring SPAM (..uopfordret reklame via email)

Min Far siger altid, når de ringer op og spørger: Må vi stille dig et spørgsmål?

JA...! ...det har I/du lige gjort ...så FARVEL !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-02-14 18:15

Telefonsælger er nok det mest lousy job jeg kan forestille mig, derfor behandler jeg dem altid pænt.

Lige så snart jeg fornemmer, at det er en, som ønsker, at sælge et eller andet siger jeg pænt:
"det har ingen interesse, men du må have en fortsat god aften" og så lægger jeg stille og roligt røret på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-14 18:19

Troldepige ->
Citat
Telefonsælger er nok det mest lousy job jeg kan forestille mig

..men det er til gengæld det første en sagbehandler foreslår en ufaglært arbejdsløs som 'jobåbning'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-02-14 19:14

Citat
fortsat god aften

Det udtryk undrer mig - den samme "hilsen" som man får fra ekspedienter, blandt andet.

Hvorfor ikke bare "God aften"

- med "fortsat" lyder det som om man ved, om for eksempel telefonsælgerens aften hidtil har været god.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-02-14 19:36

Citat
- med "fortsat" lyder det som om man ved, om for eksempel telefonsælgerens aften hidtil har været god.

Det kan du have ret i, men det er vel alligevel pænere end at, svine dem til og knalde røret på.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-02-14 19:56

Citat
..men det er til gengæld det første en sagbehandler foreslår en ufaglært arbejdsløs som 'jobåbning' [Blink]

Sikkert fordi, det altid er muligt, at finde er eller andet job som telefonsælger. Og fordi de ikke har andet/bedre at byde på.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-02-14 20:11

En telefonsælger eller ekspedient kender overhovedet noget til hvordan min aften er forløbet. Så jeg synes det er en opstyltet måde og fornærmende, idet det jo kan opfattes ironisk. God dag kan man synes er OK, da det et et ønske om, at den anden skal have en god dag.
Så findes der også dem, der synes, at den anden part ikke skal blande sig i ens dag, om den skal være god eller dårlig, er vel op til en selv.
Idet hele taget synes jeg, at ringe op til en privatperson er yderst pågående i ens privatliv, så man skal da ikke forvente som telefonsælger at blive modtaget med åbne arme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-14 20:12

Troldepige -> Ja... og for det ska' lyde lidt fint? Så kalder man det:

TELEMARKETING .. det lyder trods alt af noget 'seriøst', som man kan 'bygge videre' på !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-02-14 20:51

Citat
Ja... og for det ska' lyde lidt fint? Så kalder man det:

TELEMARKETING .. det lyder trods alt af noget 'seriøst', som man kan 'bygge videre' på !

Tjaaa, ellers kunne man måske blive call-centermedarbejder.

http://www.ug.dk/sitecore/content/forside/job/kontorregnskabfinans/receptionsarb/call_centermedarbejder.aspx

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 27-02-14 20:55

Jeg husker at have læst om en der oprettede et overtakseret nummer til sin mobil...

Han var YDERST interesseret i at få alle detaljer med, når en sælger /phoner udbød et eller andet

Så måske det var en mulighed ? , opret nummeret , sørg for at oplyse dette alle mulige steder og nyd at der ruller penge ind på din konto

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 02-03-14 00:22

Hvis man kan blive irreteret over at man bliver hilst farvel -Med en fortsat god dag/aften.

Så har man et nemt liv og ikke ret tunge problemer. Når der ikke skal mere til at få ens væsker op i grader.

Og det kan jo være at hilseren håber at du har haft en god dag. Hvilket jo er bedre udgangspunkt. End hvis man tror det modsatte.

Med hilsen, om en forhåbentlig fortsat god dag/aften derude.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-03-14 00:37

Citat
Med hilsen, om en forhåbentlig fortsat god dag/aften derude. [Blink]

Mange tak, og i lige måde.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 02-03-14 16:51

Tak for svaret prio.