/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Vask af kønsdele
Fra : semmer
Vist : 1018 gange
300 point
Dato : 04-02-14 15:09

Bemærkede i et andet indlæg i dag
at en læser påstod piger ikke må vaske deres kønsdele med sæbe

For år tilbage lærte SOSU-er på skolen
at man - bag mandens forhud - endelig ikke måtte anvende sæbe

Om SOSU-er stadig bliver undervist af gamle frøkener
aner jeg ikke

Men det er stadig en udbredt misforståelse
at de intimere dele på mennesker ikke tåler sæbe

De dog nærmest kræver sæbe
for ellers bliver de ikke ordentlig rengjorte
og en ikke så behagelig lugt kommer derfra

Det er en klar ting
at man selvfølgelig skyller sig med rent vand efterfølgende

Jeg vil gerne bede en lægeligt uddannet bekræfte disse forhold
så endnu en udbredt misforståelse kan blive udryddet

Mvh - SEM

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard

JapanskeDanmark GmbH ug
www.japanskemoebler.dk
www.japansktoilet.dk
www.japanskte.dk
www.sushikursus.dk
www.japanskedanmark.dk

kontoret-at-japanskedanmark.dk
Tlf 3529 4200

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-14 16:17

For ca 30 år siden ofte fik skedesvamp. derfor rådede min læge mig til at skifte sæbe til apotekets lactacyd uden parfume, da den har den rigtige PH-værdi, der passer bedre til skedens naturlige surhedsgrad. Og jeg bruger den stadig og har ikke haft skedesvamp siden.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-02-14 16:18

PS. hvorfor reklamerer i for firmaer her på siden?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 04-02-14 19:25

Citat
PS. hvorfor reklamerer i for firmaer her på siden?

Ja, hvad pokker har sushikurser og japansk te med vask af kønsdele at gøre???

Find et andet sted at reklamere, tak!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 05-02-14 09:32

Citat
Find et andet sted at reklamere, tak!

Det er et SEO trick prio
...og har ganske rigtigt intet at gøre hér på sitet semmer. Jeg er personligt ligeglad, men jeg er ikke sikker på det sådan kandu teamet vil se på det. De lever trods af reklameindtægter i form af 3. part annoncering.

Jeg har som mand hele mit liv vasket de nedre regioner hver morgen efter toiletbesøg ..også bag forhuden ..med vand, vand og vand. Når jeg har urineret, så tørrer jeg mig som kvinder med toiletpapir. Jeg har aldrig fejlet noget 'dernede'. Så jeg tror at vand til alm. hygiejne er en glimrende løsning og kan ikke rigtigt forstå det skulle være nødvendigt med sæbe. Joeh... til de 4-5 daglige omgange vasken hænder ..efter toiletbesøg og før håndtering af madvarer. Selvom jeg går i bad 2-3 gange om ugen er det kun een gang om ugen jeg bruger sæbe ...og det er til hårvask.
Husk også på at al den sæbe I bruger skal forsvinde et sted hen ...nemlig ud i naturen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-14 13:48

Citat
Bemærkede i et andet indlæg i dag
at en læser påstod piger ikke må vaske deres kønsdele med sæbe

link

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-02-14 14:55

Jeg vil gerne bede en lægeligt uddannet bekræfte disse forhold
så endnu en udbredt misforståelse kan blive udryddet

så må du spørge i lægelig brevkasse

for så dur vores svar ikke

(http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/article1124278.ece)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-14 15:23

katekismus -> Jeg smider lige dit link igen ...sådan det bli'r klik-bart

http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/article1124278.ece

Som jeg plejer at sige:
Det lugter måske lidt af fisk ?
...men det smager som kylling !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-14 15:36

katekismus -> (Kvinde ..gætter jeg på?)

Jer kvinder skal dog liiige være opmærksomme på, at der er forskel :

1.) http://da.wikipedia.org/wiki/Bakteriel_vaginose
2.) http://www.zonekilden.com/candidasvamp.html

Det er ikke alle kvinder som, uden oplysning, ved hva' der er hva' ?
...men VI mænd ved det
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-14 20:29

Citat
Bemærkede i et andet indlæg i dag
at en læser påstod piger ikke må vaske deres kønsdele med sæbe

??? Syntes der stod at HANS SKÆG lugtede af FI.... og har som sådan INTET at gøre med en ´vis´ anden del af underlivet på en DAME, da det var en HANKAT der STANK af OST = i skægget.

Eller læser jeg ikke som andre..

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-02-14 05:25

To bøsser sidder i et badekar. Så spørger den ene: "Har du sæben oppe i din ende?"

Konen beklagede sig til en veninde, at hendes mand ikke mere var interesseret i sex, men kun i at sidde på værtshus med gutterne.
Veninden rådede hende til at købe noget frækt undertøj og ligge i det på sengen, når manden kom hjem, så skulle det nok gå.
Det gjorde hun.
Da manden så hende ligge dér, bad han hende rejse sig og tage det frække undertøj af.
Derefter bad han hende gå hen til det store spejl og stå på hænder med benene spredt i vejret.
Konen blev ellevild, for så erotisk havde det ikke været før, så hun gjorde, som manden sagde.
Manden placerede derefter sit hoved mellem hendes ben, kiggede ind i spejlet og udbrød:
”Nej, gutterne har ret. Det vil ikke klæde mig med skæg..”

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-02-14 05:30

En møbelsnedkerlærling gik og pralede af at han kunne genkende enhver træsort, bare ved at lugte til træet.
Svendene på værkstedet blev trætte af at høre på hans pral og besluttede at sætte lærlingen på en prøve.
De gav ham bind for øjnene og lagde et stykke teaktræ på høvlebænken.
Han bukkede sig ned, snusede og sagde: ”det er teaktræ..”
De prøvede med mange træsorter, men uanset om det var et færdigbehandlet møbel eller et råt stykke træ, kunne lærlingen lugte sig til hvilken træsort det var.
Svendene, som nu var virkelig imponeret, besluttede sig for at drille lærlingen.

De hentede mesters kone, hev bukserne af hende og lagde hende med rumpen i vejret, op på høvlebænken.
Lærlingen snusede flere gange, men syntes det var svært, så han bad svendene om at vende ”træet.” om på den anden side.
De vendte mesters kone om og lærlingen snusede igen og igen.
Efter at have snuset flere gange, meddelte lærlingen, at det ikke kunne være andet end:

"Et lokumsbræt fra en fiskekutter".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-14 09:30

katekismus->
Citat
"Et lokumsbræt fra en fiskekutter".

FORKERT !!!

Det korrekte svar er: Bornholmsk sildekassetræ!
Nu medens vi er i den 'ende'...

En mand går til tandlægen og tandlægen bemærker kækt allerede da manden tager plads i stolen og gaber op:

Nåeh... der er nok en der har der har slikket f . . . . i nat?

Hvorfor det? Har jeg hår mellem tænderne?

Næeh... du har lort på hagen!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-14 09:35

..og hvorfor sidder kvindens kønsorgan ikke i panden?

Fordi; ingen ville kunne overleve en hjerneblødning hver måned
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-02-14 11:34

Ikke noget med sæbe at gøre, men ......
http://www.michogsusse.com/2013/12/labia-slges-billigt.html

Godkendelse af svar
Fra : semmer

Dato : 06-02-14 21:44

Tak for svaret molokyle - dit indlæg var vist det mest seriøse

Tilbage står stadig
at det ikke er spor farligt at vaske kønsdele med sæbe

I øvrigt tror jeg ikke sæben forsvinder ud i naturen molokyle
ikke hvis man er tilknyttet offentlig kloakering

Jeg formoder enhver form for sæberest bliver "tilintetgjort" på renseanlægget
før det næsten rene vand sendes ud i bækken - åen - havet

Apropos min underskrift
så svarer jeg en 100 - 150 mails hver dag
og musen lægger automatisk min underskrift på
og det gør jeg både på kandu og alle andre steder

Til gengæld køber vi for 100.000 kr annoncering årligt
og jeg tror absolut ikke det her giver en eneste kunde
men vi har allerede 250.000 klik mdl.
så et enkelt klik mere - vil være umålbart

Mvh - SEM

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard

JapanskeDanmark GmbH ug
www.japanskemoebler.dk
www.japansktoilet.dk
www.japanskte.dk
www.sushikursus.dk
www.japanskedanmark.dk

kontoret-at-japanskedanmark.dk
Tlf 3529 4200

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 06-02-14 22:34

Citat
Bemærkede i et andet indlæg i dag
at en læser påstod piger ikke må vaske deres kønsdele med sæbe

det passer jo ikke, da jeg får alle nye spørgsmål i "Andet helbred".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-02-14 10:17

semmer -> Takker for påæng
Citat
Jeg formoder enhver form for sæberest bliver "tilintetgjort" på renseanlægget
før det næsten rene vand sendes ud i bækken - åen - havet

Det er desværre ikke sådan. Det er ønsketænkning som skal dulme vor dårlige samvittighed. Rigtigt mange hormonlignende stoffer og toxider som findes i div. sæber og shampoo's er IKKE biologisk nedbrydelige som tensider, leptider, proteiner, osv. og påvirker derfor såvel flora som fauna i vore åer og indre farvande. Fisk med deformiteter, misvækst, padder med dobbelte kønsorganer og mange andre dårligdomme i vandmiljøet skyldes de kemikalier fra husholdningerne der ikke nedbrydes i rensningsanlægene.

</MOLOKYLE>