/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lydene forsvinder?
Fra : Bsk
Vist : 376 gange
70 point
Dato : 12-06-03 14:29

Mit OS er Win98, og jeg har bla. en kalender som også har alarm og andre lydfunktioner opsat. Mit problem er, at lydene forsvinder fra OS og fra kalenderen. Der er opsat standard windows lyde: opstart, lukning, alvorlig fejl m.v. og min kalender alarmere mig ca. 15 min før et møde osv.
Efter gentagne genstarter kommer lyden muligvis tilbage, men næste gang jeg tænder pc'er mangler de igen!!
Jeg håber, der er nogle der kan hjælpe mig?

Jeg har højtalere indbygget i skærmen og denne er opsat til at bruge denne indstilling.
Hvis jeg søger efter wave og midi filer så kommer de godt nok, og jeg kan også afspille dem med media player, men ellers virker de ikke??

mvh
Bsk

Kommentar
Fra : x13

Dato : 12-06-03 15:33

hej bsk
hvilket lydkort har du , se efter om det er sat op som det skal være ,da det godt kan være der dit
problem er.
M.V.H.
x13

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-06-03 17:49

Hej, jeg har haft samme problem med min computer... Jeg ved ikke, hvad der var årsagen, men problemet forsvandt efter at min prægtige søn en dag satte mere RAM i dyret. Han gjorde ikke andet...

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 16-06-03 07:51

Hej x13.

Umiddelbart ser det ud som at lydkortet er sat korrekt op, og det har i øvrigt kørt upåklageligt i min. 3 år. Men pludselig er problemet opstået. Kan det være min McAfee virus scanner der starter ved opstart, som forårsager problemet?

Hej Birgitta.

Jeg har faktisk sat mere RAM i, men den gang var der faktisk ingen problemer. Jeg har 384 MB RAM til en 800 MHz Amd.

mvh
Bsk

Kommentar
Fra : Peter2412

Dato : 16-06-03 15:07

Hej Bsk,

Kunne det mon være de forkerte drivere du har til lydkortet??? Har du prøvet at opdatere dem ???

Kommentar
Fra : Peter2412

Dato : 16-06-03 15:07

Hej Bsk,

Kunne det mon være de forkerte drivere du har til lydkortet??? Har du prøvet at opdatere dem ???

Kommentar
Fra : x13

Dato : 16-06-03 15:12

hejsa bsk
ja det kan godt være din McAfee der går ind og laver ligt knuder på dit lyd kort,prøv at slå McAfee fra og se om det så virker, hvis du har mulighed for det så prøv at sætte et andet lydkort i maskinen og sæt det op (du kan måske finde et du kan låne),hvis det så virker så prøv at pille det ud igen og brug det kort du bruger nu
M.V.H.
x13

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 16-06-03 16:07

Hej bsk

McAfee er nu ikke så let at komme af med. Det skal afinstalleres og alt skal fjernes fra registreringsdatabasen ellers ligger der alligevel noget og suser rundt Og jeg havde også for et par år siden masser af problemer med lyd som jeg aldrig helt fik styr på før McAfee blev helt afinstalleret.

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 25-06-03 14:32

Okay, det er muligt at McAfee kan forårsage nogle fejl, men jeg tror ikke at det er mit problem, da det jo har virket upåklageligt i flere år.

I øvrigt har jeg licens mv. til McAfee, så den bliver altså liggende.

Jeg vil meget gerne høre eventuelle andre ideer!

mvh
Bsk

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 70 point
Dato : 26-06-03 17:05

Hej
Jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig,men det kunne være et forsøg værd.
Når du sætter dette ind i søgebjælken på nedenstående link (MediaFiels.zip)
og trykker på Find!,så skulle der komme en dawnloade dialog box frem med
et helt nyt sæt af lydfiler til windows(MediaFiels),
Så tænkte jeg at du måske gik ned i C:/windows>media og flyttede eller slettede dine gamle win lydfiler og erstatter dem med det nye sæt og genstartede din pc,og så så om det havde hjulpet noget,ellers kan du lave
en mappe et eller andet sted på pc'en hvor du kan henvise de programmer til
som du gerne vil have til at give en lyd fra sig.
http://www.kellys-korner.com

Manse9933Bare et foreslag.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-06-03 17:09

Ellers kan du måske finde en løsning på siden der er mange gode ider og scrips
som kan løse de mærkligste problemer,prøv.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-06-03 17:15
Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 08:34

Hej igen.

Mange gange undskyld den sene svartid!

Jeg har næsten fået løst problemet, men den fejler stadigvæk ind imellem. Jeg har søgt via Manse9933's link og via google.

Mange tak for alle henvendelser.

Jeg har valgt at tildele Manse9933 point.

Mvh
Bsk

Godkendelse af svar
Fra : Bsk

Dato : 22-08-03 08:35

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-03 09:43

Selv Tak
Har du prøvet at gå ind i computeradministration lyddriver>egenskaber>
driver>fjern>genstart og lade windows genindstallere lyd driveren af
sig selv,altså vis din pc er plug and play kompatibel,ellers fjern driver
tryk på søg efter hardware ændringer og så opdater driver,det kan være
at din lyd driver er korupt.
Manse9933