/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ny oliekedel - pris
Fra : Rosalil
Vist : 736 gange
50 point
Dato : 28-11-13 16:24

Er der nogen som har en forholdsvis ny erfaring for, hvad ca prisen er for udskiftning af oliekedel incl installation og fjernelse af det gamle oliefyr?

Jeg er selvfølgelig klar over at der er forskel på kvalitet og mærke, så det må også gerne nævnes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-13 16:28

50.000 Kr.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 28-11-13 16:32

Tak Teil. Har du også oplysninger omkring kvaliteten og mærket?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-13 18:33

Det er en TASSO 20MS. Topkvalitet, vi sparede over 25% olie med det nye fyr.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 28-11-13 18:46

46000.
Baxi kondenserende kedel
For 2 år siden.

Jes

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-11-13 16:30

du kan få en støbejernskedel med brænder i en god kvalitet for under 12000 kr i vvs experten.
så kommer der noget arbejdsløn, men det kan godt holdes under 20.000.
din smed vil sikkert fortælle dig, at det du køber hos vvs experten er noget skrammel, men du kan være sikker på, at han også selv handler der.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-13 17:14
Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 29-11-13 17:57

timara
Og hvad er så en god kvalitet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-13 18:26

Husk der er noget der hedder virkningsgard, læs mit link.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 29-11-13 19:31

Teil

jo tak jeg har læst det. Har du nat- og vejrsænkning? Og er det det samme som en hindring af start og stop hele tiden? Hvad kaldes den funktion?

Mener du jeg skal være opmærksom på disse ting for at vurdere en kvalitet ved køb af oliekedel hos et billigere firma?
Forøvrigt aner jeg ikke hvad jeg skal købe af ting og sager hvis der er tale om onlinekøb, så jeg syntes det er lidt usikkert at købe billigt på nettet. Altså fagtermer og begreber gør mig forvirret.
Jeg har fundet ud af at kondenserende oliefyr skulle være bedre, og at det indeholder noget syre som slider på en bestemt metalart. Men er støbejern inden for denne kategori? Osv.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 50 point
Dato : 29-11-13 20:15

Min lokale VVS montør ordnede alt og ham stoler jeg på.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 29-11-13 20:58

Ha ha ha, ja der er grænser for hvor meget man kan give videre her i cybercity. Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Rosalil

Dato : 29-11-13 20:59

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-13 21:20

Velbekomme