/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 7 msconfig
Fra : ferik
Vist : 494 gange
500 point
Dato : 08-11-13 14:16

jeg skal i næste uge hjælpe en pensionist, der er over 80 år
en 3 år gl. computer Win 7 er blevet meget langsom
1. kan jeg slette/fjerne alle flueben under start i msconfig
2. jeg vil fragmentere
3. installere og køre iobit
4. flere forslag - jeg er ikke meget for at tømme comp.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-11-13 14:25

Windows diskoprydning

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 08-11-13 15:04

1 nej lad antivirus være slået til, er det AVG, installer evt Avast i stedet for

2 det kunne være en god ting, men ryd først op i system gendannelses punkter og andre midlertidige filer,
åbn Stifinder, højreklik på drev C: (der hvor win 7 er installeret)
klik på Egenskaber,
klik på Diskoprydning, her kan du vælge hvad der skal ryddes op i,
klik på fanen Flere indstillinger,
klik på Ryd op i punktet Systemgendannelse og øjebliksbilleder
klik på Slet i Er du sikker...osv
når det er udført klik så OK og Slet filer i vinduet Diskoprydning!

3 jeg ville installere ccleaner!

4 afinstaller programmer der ikke bruges mere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-11-13 17:00

Citat
3 år gl. computer Win 7 er blevet meget langsom

Hvad med en ny installation - det er sikkert hurtigere end skal til at rode med dét du vil til.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 09-11-13 11:27

Hej, jeg sidder her på sidelinjen og tænker: " hvordan kan jeg se hvilke programmer, der ikke bruges mere? Hvilke kan slettes uden videre?
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-11-13 12:49

Citat
Hej, jeg sidder her på sidelinjen og tænker: " hvordan kan jeg se hvilke programmer, der ikke bruges mere? Hvilke kan slettes uden videre?

Du kan kigge dine programmer efter i Start > Alle programmer,
er der nogen du ikke bruger mere kan du kigge efter et afinstaller ikon i program mappen,
er der ingen kan du åbne Kontrolpanel, finde Programmer, klikke på punktet Fjern et program,
find dit program der og højreklik på det og vælg Fjern/Afinstaller!

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 11-11-13 15:18

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-11-13 17:08

velbekomme