/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Snap photo af videooptagelse
Fra : freddiemercury
Vist : 669 gange
300 point
Dato : 16-08-13 13:19

Hej
Nogen der kender et godt gratis program, der kan lave snap photo af en video ?
Altså når man afspiller en video så trykker på en knap, og man har et billede

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-08-13 14:47

Når du kører videoen i fuldskærm, tryk på pause > print screen(prtsc) og åbn så programmet du vil have sat det ind i, -fx Photoshop, tryk ctrl+N for at åbne et nyt tomt dokument og tryk så ctrl+V for at sætte screenshottet ind, så har du det i hvert fald

Accepteret svar
Fra : anuarak

Modtaget 300 point
Dato : 16-08-13 15:26

Scheen hunter free kan muligvis bruges -- ligger i baggrunden og med F6 kan der tages billed enten fuld screen eller givet areal
http://www.wisdom-soft.com/products/screenhunter_free.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-08-13 16:01

Brug evt VLC Media Player, kan hentes i en portable version og i en til installering.

Afspil din video med VLC og når du vil have et skærmskud så trykker du SHIFT+S
så gemmer den et billede i mappen Dukomenter/Billeder

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-13 16:29

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 23-08-13 17:15

Tak for svaret anuarak.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 23-08-13 17:52

selv tak håber du får nogle gode screen hunt