/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
o.v.n. - jordbær
Fra : ans
Vist : 603 gange
500 point
Dato : 05-08-13 19:06

Jeg spurgte i en anden tråd til dine jordbær, det første er jo næsten helt rød nu

Det tager du så et billede af, før du plukker det ;-

Venter i spænding

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-13 01:01

Det gør jeg så og der kommer et link til billedet herunder, jeg håber jeg kommer før snegle og fugle, der er ikke det store udvalg at tage af her det første år

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-13 12:13

Til næste år, så bliver høsten sikkert større

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 07-08-13 01:50

Tirsdag ved middagstid startede jordbærhøsten hos mig, et enkelt bær var rød over det hele, det blev lagt på en lille sten til ære for fotograferingen
http://peecee.dk/upload/view/418091
cirka 3 cm på den længste led, og så skulle den jo smages, rød helt ind til det inderste, så bærret var modent, en stor del af de andre bær ser ud til at kunne nå samme størrelse, måske et godt valg til mit fremtidige jordbærbed selv om jeg ikke vidste hvad det var jeg havde købt, troede det var ganske almindelige jordbær og så viste det sig at det er prydjordbær, som kan andet end være til pryd - nemlig spises
http://peecee.dk/upload/view/418090
smagen var kraftig jordbærsmag ikke speciel sød, så den passer godt til min smag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-08-13 19:40

smagen var kraftig jordbærsmag ikke speciel sød, så den passer godt til min smag

Så glæd dig til næste år, hvor der vil være flere bær

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 10-08-13 19:44

Tak for svaret o.v.n.

Glæd dig til næste år

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-13 02:48

Selv tak, jeg glæder mig allerede, planterne er ret sjældne i min omgangskreds, så bare det at have jordbærplanter med røde blomster giver mig lidt at prale af, når så bærrene kan høstes i større stil, så skal der være fest