/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pludselig "død" PC.
Fra : marcussen1
Vist : 795 gange
500 point
Dato : 30-07-13 17:02

Det drejer sig om den her fætter:
HP Pavilion P6000. model p6756sc stationær PC.
Da jeg skulle starte den, den har virket upåklagelig hele tiden, sker der ikke ret meget. Der er forbindelse til skærmen, men den starter ikke. Når der er gået ca 15 - 20 sek. kommer der en bib lyd med ca 2 - 3 sek mellemrum, men der sker intet. Jeg har efterset alle ledningsforbindelser, skiftet det lille batteri, prøve at tilslutte en anden skærm, skifte harddisken ud med en anden, alt sammen uden det hjalp.
Er der nogen, der kender til sådan et problem.
Mvh
Niels

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 510 point
Dato : 30-07-13 17:07

Har prøvet dette een gang for år tilbage.
Da var det bundkortet, som var stået af.
Ammitz

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-07-13 17:08
Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-07-13 18:03

Du skal se betegnelsen på bundkortet .
find så manualen til det på nettet. Tidligere hørte der en manual til en computer. Men det var dengang man regnede med at computerbrugere kunne læse og forstå dem.

I manualen står coden for beep lydene. Det er normalt antallet, som fortæller hvilken fejl det er.

Typiske fejl er i strømforsyning , grafikkort eller ramkredse.

Inden du evt dømmer den helt ude, så prøv at tage stik til og fra til diverse funktioner . tag også kort ud og sæt dem i igen. Dårlig forbindelse kommer af de små termiske bevægelser. God forbindelse kan genskabes ved den glidende bevægelse når noget sættes sammen.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 31-07-13 17:13

Tak for svaret Ammit
Det var bundkortet der er gået, reparationspris hos ELEKTRONIK CENTRET kr. 3990,00

Det bliver sikkert Vestforbrændingen

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 31-07-13 18:02

Kan du selv skifte bundkortet ? Så burde det koste dig ca. 500 kr.