/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pita-brød
Fra : lgs
Vist : 991 gange
300 point
Dato : 29-06-13 22:26

Det er ikke svært at finde opskrifter (danske/engelske) på pita-brød og jeg har da prøvet et par af dem, men selve bagningen volder kvaler, d.v.s. ovntemperaturen: hvor høj, hvor længe og hvor i ovnen? Resultatet skulle gerne blive et blødt og gerne svampet brød.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 310 point
Dato : 29-06-13 22:44

Jeg har nogle gange lavet efter denne opskrift.

Fås/købes ikke bedre .

http://www.valdemarsro.dk/hjemmelavet-pitabr%C3%B8d-med-laekkert-fyld/

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-06-13 08:12

Ved ikke om du kan bruge denne oplysning til noget.

Ovnen varmes op til ca. 230 grader, MED pladen i, når så det hele er varmet op, tager du pladen ud, og smider dejen på den varme plade, og straks ind i ovnen igen.

Derved opnåer du samme effekt, som et et pizzaria, som jo netop har en konstant varm ovn, smider et stykke pita dej ind, og få minutter efter, får det fineste resultat ud af ovnen.

Håber det virker for dig og vil da gerne høre OM det gør

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 03-07-13 09:45

Tak for svaret piaskov.
Og til "vedikkealt": dit bidrag m.h.t. bagning vil blive afprøvet sammen med "piaskov"´s opskrift.
Så tak til begge!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 03-07-13 10:34

Håber det lykkes for, for jeg har set det virke