/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opdatering af Google crom
Fra : 19431225
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 21-06-13 20:25

Hej
Et lille problem,når jeg vil opdatere google, får jeg denne besked. "Opdatering er deaktiveret af administratoren"
Jeg ved ikke hvad der er sket, og kan ikke finde stedet hvor jeg kan aktivere, kan nogen hjælpe.
Jeg har windows 8

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-13 21:22

Du skal logge af og så logge på som administrator.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 23-06-13 08:33

Citat
Du skal logge af og så logge på som administrator.
Indsæt dit citat her

Hej igen
Jeg har gået ind under C: programmer, og fundet google crom, højreklikket på exe filen og markeret kør som administrator, desværre uden det ønskede resultat, jeg har også forsøgt at geninstallere crom, men med negatic resultat.
Er der andre ideer?
Citat
Indsæt dit citat her

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-13 11:26

Gå til Skrivebord > kontrolpanel > brugerkonto og familiesikkerhed > brugerkonti

Du skulle gerne stå som administrator................................gør du det.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 23-06-13 13:49

Citat
Gå til Skrivebord > kontrolpanel > brugerkonto og familiesikkerhed > brugerkonti

Du skulle gerne stå som administrator................................gør du det.

Nej jeg står som gæst, jeg kan markere pc administrator, så får jeg denne besked
" Der kan ikke anvendes familiesikkerhed på en administratorkonto. Vil du oprette standarbrugerkonto og anvende familiesikkerhed på den "
Når jeg svare ja til dette , skal jeg operette en mailadresse, jeg tror det er outlook.com, men jeg har ikke mailadressen hos outlook. Hvad nu??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-13 14:25

Da du startede computer og skrev en mailadresse ind og password ....................brug den.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 23-06-13 15:32

Citat
Da du startede computer og skrev en mailadresse ind og password ....................brug den.
Indsæt dit citat her

Det har jeg gjort nu, men med negativ resultat. ???

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-06-13 16:31

Hvis din bruger er administrator og det stadig ikke virker, så prøv at slette og geninstallerer chrome.

Dur dette heller vil jeg forslå nogle tricks fra denne tråd.
https://productforums.google.com/forum/m/?fromgroups#!topic/chrome/YK1-o4KoSjc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-13 17:11

Problemet er at "19431225" ikke er logget på som administrator.
Citat
Nej jeg står som gæst, jeg kan markere pc administrator, så får jeg denne besked

Desværre kan jeg ikke logge af og på igen. (jeg er administrator)
Jeg var inde et sted hvor muligheden var der.................men kan ikke finde den igen.
Men det er det du skal > log af som gæst og så log på som administrator.

Jeg bruger min egen gmail adresse og password som adgang til win8.
Har du ikke lavet log på adgang så kan du heller ikke hente programmer hos Microsoft.

Kan du finde et sted hvor du kan logge af...................og så på som administrator

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 23-06-13 19:57

Citat
Kan du finde et sted hvor du kan logge af...................og så på som administrator
Indsæt dit citat her

Jeg leder med lys og lygte, men har ikke fundet stedet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-13 10:20

Så lykkedes det at finde noget af det jeg har ledt efter.
(Win 8 folkene syntes nok, at det skal være en hemmelighed)

Simpelt:
Brug tasterne > Ctrl + Alt + Del <

Nu kan du bl.a. sign out (log af) og så logge på igen som administrator.
Det kræver jo at du har et brugernavn (email) og et password til den email.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 27-06-13 11:45

Hej
Nu har jeg haft kontakt med Microsoft hotline, de kunne ikke finde problemet, men det er måske fordi det ikke er et Microsoft produkt. Jeg bliver nok tvungen til kun at bruge Firefox, der har jeg ingen problemer.
Når jeg går in i Brugerkonti, kan jeg se at jeg står som adminstrator
Selv om jeg ikke har løst problemet, synes jeg at Eyvind skal have point, han har lagt et stort arbejde i at hjælpe mig..