/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Harald Theophil Kretzschmer
Fra : Prinsenafhirshberg
Vist : 394 gange
202 point
Dato : 09-06-03 15:29

Min tipoldefar Harald Theophil Kretzschmer, blev født 14. september 1859 i København og blev gift i 1891 med Dagmar Bøgvad Larsen og de fik 7 børn.
Harald døde som 88 årig den 16. december 1947 i København.

Jeg mangler nogle om oplysninger om ham:

1: Harald var officer i den danske flåde, mangler hans rang og hvornår han startede og sluttede i flåden.
2: I 1870 fik Harald en lærlingplads i en af Ålborgs smedejer, mangler hvilken af Ålborgs smedejer der var.
3: I 1877 blev Harald smed i Ålborg og smedemester i 1923, mangler hvad han lavede i 46 år som smed i Ålborg.
Hvis der er nogen der kender mere til Harald Kretzschmer så skrive endelig

Med venlig hilsen

Prinsenafhirshberg

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 202 point
Dato : 13-06-03 21:42

Hej Prinse.....
Prøv at kigge på http://www.dis-danmark.dk/opslord/opslag.asp
Vejle Amt
og spørg: 258 - FLEMMING TOPSØE-JENSEN email: flemming@pedersholm.dk

Hilsen Lis

Godkendelse af svar
Fra : Prinsenafhirshberg

Dato : 14-06-03 11:27

Mange tak for svaret LisBJensen.